
ADHD: שישה כלים שעשויים לעזור לילדך לחיות חיים רגועים ומוצלחים יותר
עריכת מאמר מאת:מריסה כהן “הילד שלך סובל מ- ADHD – הפרעת קשב וריכוז”.לרוב המשפחות, המשמעות של אבחנה זו היא תחילתו של מסלול ארוך בעולם התרופות.
יש סביבך אדם עם בעיית קשב? מכירים את התסכול לא להצליח? את הקושי לא לעמוד בקצב? אם אתם או הקרובים אליכם מתמודדים עם הפרעת קשב התחושות האלו לא זרות לכם. ההתמודדות היא יומיומית, לעיתים מתישה, מציפה רגשות ודורשת משאבים רבים. לימודי הפרעת קשב וריכוז (ADHD) למאמנים שמים דגש על מודעות למאפייני הקשב האישיים לכל אדם ומקים כלים מעשיים מהחיים להתמודדות ולשיפור באיכות החיים. אם הנושא מדבר אליכם, תוכלו למצוא בקורס כלים לשינוי משמעותי ביכולת לחיות טוב יותר עם הפרעת הקשב או לסייע לאנשים המתמודדים איתה.י
יש סביבך אדם עם בעיית קשב? מכירים את התסכול לא להצליח? את הקושי לא לעמוד בקצב? אם אתם או הקרובים אליכם מתמודדים עם הפרעות קשב התחושות האלו לא זרות לכם. ההתמודדות היא יומיומית, לעיתים מתישה, מציפה רגשות ודורשת משאבים רבים.
קורס אימון להפרעת קשב (ADHD) שם דגש על מודעות למאפייני הקשב האישיים לכל אדם ומקנה כלים מעשיים מהחיים להתמודדות ולשיפור באיכות החיים. אם הנושא מדבר אליכם, תוכלו למצוא בקורס כלים לשינוי משמעותי ביכולת לחיות טוב יותר עם הפרעת הקשב או לסייע לאנשים המתמודדים איתה.
זה הזמן לצאת לדרך חדשה ולהעז לעשות את הצעד שרצית לעשות כבר הרבה זמן.
הפרעת קשב ADHD היא הפרעה ניורו-התנהגותית, השכיחה ביותר בקרב האוכלוסייה ומאפייניה משליכים על מירב תחומי החיים.
טיפול בהפרעת קשב הינו טיפול רב מערכתי המשלב טיפול התנהגותי לצד טיפול תרופתי.
לפיכך, לימוד והבנה של הפרעה זו היא בעלת חשיבות רבה לעוסקים במקצועות הטיפול בכלל, ולאלה העוסקים בטיפול בהפרעת קשב בפרט.
לאנשים המתמודדים עם הפרעת קשב ישנו קושי בפיתוח מיומנויות שונות ולכן, כבר בגיל צעיר, מתחילים להיווצר פערים אשר יגרמו לתת השגיות, חיכוכים עם הסביבה, חוסר סיפוק ודימוי עצמי נמוך.
מהות האימון היא שינוי בצורת החשיבה, שכן לבעלי הפרעת קשב ישנו קושי ליצור תהליכי עיבוד.
על ידי תהליך של תשאול נכון, ניתן לייצר את תהליך העיבוד ולפתח מיומנויות מתאימות ומקדמות.
במהלך האימון המתאמן לומד כיצד הסימפטומים של הפרעת הקשב באים לידי ביטוי בחייו, ומתבצעת בדיקה מעמיקה של הדפוסים שלו.
על ידי הבאת הדפוסים למודעות בשילוב עם מתן כלים לשינוי, המתאמן מסוגל כעת לבחור את ההתנהגות הרצויה, וכך להגיע למימוש הפוטנציאל הטמון בו.
תהליך האימון הוא תהליך קצר, ממוקד ויעיל.
מטרת הקורס היא העמקת ההבנה התיאורטית ביחס להפרעת הקשב וביטוייה במרחבי החיים השונים, והקניית כלים ליצירת תהליך אימון להתמודדות עם הפרעה זו בקרב מתבגרים ומבוגרים.
המפגשים כוללים ידע תיאורטי לצד תרגול מעשי.
בלימודי הפרעת קשב וריכוז (ADHD), נתרגל ונפתח ארגז כלים לשימוש המאמן. ארגז הכלים יכלול כלים מעולם האימון: כלים לבניה ומציאת מטרה, תשאול נכון והקשבה וכן כלים להתמודדות עם מאפיינים ייחודים של הפרעת קשב כמו דחיינות, אימפולסיביות ופרשנות.
הקורס בשנה השנייה, מאמן בכיר לטיפול בהפרעת קשב (ADHD), מכשיר את הסטודנטים ממטפל מוסמך למאמן בכיר תוך פיתוח, העמקה וניתוח של סיטואציות אימוניות מורכבות, הדרכת הורים – דגש על שיתוף הפעולה של ההורים בתהליך אימון למתבגרים ופיתוח ראיה רוחבית של המאמן.
בנוסף, הקורס מעניק הרחבה לארגז הכלים האימוניים ולפיתוח ראייה אסטרטגית חדשה, על מנת לאפשר למתאמן לממש את הפוטנציאל הטמון בו.
לימודי האביב מתחילים במאי 2021
הלימודים מתקיימים באופן פרונטלי בכיתות קטנות ועפ”י התו הסגול כשבריאות הסטודנטים והצוות שלנו עומדים כל העת לנגד עינינו.
המפגש הבינאישי, הלמידה והשיתוף בקבוצה, היחס האישי ובגובה העיניים אלו הם ערכים עליוניים במכללת כרכור, ובמיוחד בקורסים תהליכיים.
ועל כן אנו ממשיכים להקפיד על לימודים פרונטליים במכללה, מתוך ידיעה ברורה שזו הדרך הנכונה והמתאימה ביותר ללמוד, למעט בתקופות בהן ישנה הגבלה על קבלת קהל במכללה (סגר) ורק אז הלמידה עוברת ללמידה מקוונת בזום.
למסיימים בהצלחה את הקורס בשנה א’, תוענק תעודת ‘מאמן מוסמך בהפרעת קשב‘ מטעם מכללת כרכור
למסיימים בהצלחה את הקורס בשנה ב’, תוענק תעודת ‘מאמן בכיר בהפרעת קשב‘ מטעם מכללת כרכור.
לאלו המחפשים התמקצעות ייחודית בתחום, ישנה תכנית דו-שנתית להכשרת מטפלים בהפרעת קשב וריכוז ADHD
בוגרי הקורס משתלבים בהצלחה במסגרות משרד החינוך , מסגרות חינוך א-פורמלי, מרפאות רפואה משלימה של קופות החולים, מרפאות חוץ בבתי חולים, בקליניקות פרטיות, מוסדות טיפוליים ועוד.
זה הזמן לצאת לדרך חדשה ולהעז לעשות את הצעד שרצית לעשות כבר הרבה זמן.
160 שעות אקדמיות
30 מפגשים, פעם בשבוע
128 שעות אקדמיות
24 מפגשים, פעם בשבוע
הפרעת קשב הינה הפרעה נוירולוגית התפתחותית אשר באה לידי ביטוי בכל תחומי החיים. לאנשים עם הפרעת קשב קושי בפיתוח מיומנויות שונות ולכן, כבר בגיל צעיר, מתחילים להיווצר פערים אשר יגרמו לתת השגיות, חיכוכים עם הסביבה, חוסר סיפוק ודימוי עצמי נמוך.
מהות האימון היא שינוי בצורת החשיבה, במהלך האימון המתאמן לומד כיצד הסימפטומים של הפרעת הקשב באים לידי ביטוי בעולם שלו ומתבצעת בדיקה של הדפוסים שלו. על ידי הבאת הדפוסים למודעות בשילוב עם מתן כלים לשינוי, המתאמן מסוגל כעת לבחור את ההתנהגות הרצויה.
אלה הן נקודות הטיפול. הנקודות נמצאות הן על גבי המרידיאנים והן בכל הגוף כולו. לחלקן יש מיקום ושם ולחלקן לא. הטיפול בצובו נעשה לפי חוסר ועודף ה- QI.
היכולת להיות קשוב לאורך זמן גם אם המטלה משעממת (הרי שבעלי הפרעת הקשב אינם מתקשים כלל להתרכז אם יש עניין) לדוגמה ביום לימודים, כנס, קריאת ספר ועוד. כל אדם חווה התנתקויות אבל אדם עם הפרעת קשב יחווה אותם כבר לאחר 2-3 דקות ולא יצליח ליצור רצף ולכן לא יצליח להפיק תועלת מהמטלה.
עריכת מאמר מאת:מריסה כהן “הילד שלך סובל מ- ADHD – הפרעת קשב וריכוז”.לרוב המשפחות, המשמעות של אבחנה זו היא תחילתו של מסלול ארוך בעולם התרופות.
ההתמודדות עם הפרעת קשב וריכוז הינה התמודדות יומיומית, יש שיגדירו: מאבק, מלחמה. לעיתים מתישה, לרוב מציפה רגשות ודורשת משאבים רבים. הפרעת קשב וריכוז ADHD, הפרעה
פורסם באתר Equestrian Therapy האם יכולות תכניות טיפול אלטרנטיביות, כמו רכיבה טיפולית, לעזור לילדים המתמודדים עם תסמונת אספרגר ואוטיזם? תסמונת אספרגר היא סוג-משנה של הפרעה
היום זה ברור, להפרעות קשב וריכוז צריך יותר מאימון. בשנים האחרונות גדלה ההבנה כי תחום הטיפול בהפרעות קשב וריכוז (ADHD) ולקויות למידה זקוק למענה מקצועי
מאת: מיה רזיאל, מטפלת ברכיבה, מדריכת רכיבה B.ED בחינוך גופני לאוכלוסיות עם צרכים טיפול באמצעות סוסים מורכב משלושה גורמים- המטופל המטפל והסוס. הסיבה שטיפולים אלו
לרכיבה על סוס פנים טיפוליים רבים והיא מבוססת על הקשר שבין האדם והסוס. המבנה הפיזי של הסוס, תנועתו, אופן התנהגותו, הרכיבה על גבו והשהייה במחיצתו,
מאת: מיה רזיאל, מטפלת באמצעות סוסים, מדריכת רכיבה, BEd בחינוך גופני עם התמחות באוכלוסיות מיוחדות. שרה גוברין, מטפלת מוסמכת בפסיכודרמה, MEd בייעוץ וטיפול חינוכי. תומר
מאת: טל-לי כהן , פסיכולוגית חינוכית וקלינית , חוות “המלך דוד” –מושב שורש, מרכזת תוכנית סיוע ותיווך באמצעות בע”ח ,מכללת ירושלים- בית וגן, קליניקה פרטית.
ערכה את המאמר: רחל קשת, נטורופתית, תזונאית, ורפלקסולוגית בכירה, מאמנת אישית לחיים תורגם מתוך מאמר בשם: הסרת המסתורין – הקשר בין האדם והחיה Demystifying the
יש אחים, שחווים רגשות של דאגה וחרדה, עקב התחושה שמשהו לא בסדר עם אחד האחים. רגשות אלה נפוצים במיוחד במשפחות, בהן אין פתיחות לדבר על
לפי מיטב הבנתי ולדעתי האישית, ההנחה שלפיה קו ההגנה הראשון לטיפול בבעיה מתמשכת בקרב ילדים הוא תרופה, זהו טיפול פשטני לבעיה מורכבת. התרופה נרשמת במקרים
יש סביבך אדם עם בעיית קשב? מכירים את התסכול לא להצליח? את הקושי לא לעמוד בקצב? אם אתם או הקרובים אליכם מתמודדים עם הפרעת קשב
לימודי אביב 2021 העולם זקוק לכם כעת יותר מתמיד. בחירתכם ללמוד להיות מטפלים, מאמנים, מאבחנים ויועצים,דווקא בעת הזו, היא בחירה נכונה, נבונה, מרגשת ומחוברת. אנו מאמינים שתשומת
החלטה ל 2021 – לעשות restart לגוף ולנפש, לצאת לדרך חדשה. להעז. לפרוח רוצה להרגיש טוב יותר? להרגיש חיוניות, קלילות ואופטימיות? האביב מתקרב, הימים מתארכים,
החלה ההרשמה המוקדמת ללימודי אביב 2021 הידעת? למעלה מ 50% מכלל הסטודנטים במכללה משריינים את מקומם ונרשמים כבר בתקופת ההרשמה המוקדמת גם נהנים ממחירים אטרקטיביים