גודל גופן

תוצאות חיפוש

לימודי הנחיית קבוצות

160 שעות אקדמיות | 30 שבועות

למידע נוסף

לימודי הנחיית קבוצות

הכשרת מנחי קבוצות להנחיית תוכן והעברת תהליכים קבוצתיים. להעברת מידע באמצעות חוויה ומיומנויות הובלה, הנעה, הקשבה אקטיבית, התאמה רגשית ובניית תהליכי למידה.

    יד ביד- קבוצה של אנשים אוחזת ידיים

    על הקורס בקצרה

    קורס הנחיית קבוצות "תוכן-תהליך" המשלב בין שני עולמות אשר בדרך כלל נלמדים בנפרד.
    עולם התוכן הכולל בתוכו את כל המרכיבים הבסיסיים לעמידה מול קבוצה ולהעברת ידע, כמו: בניית סדנה, עמידה למול קבוצה, חלוקת זמנים והתייחסות למרכיבים הפורמליים ביחידת הנחיה. מה שיקנה למנחה את הידע והביטחון להעביר את התוכן בקבוצה.
    עולם התהליך הכולל בתוכו את מערכות היחסים והדינמיקה המתרחשת בתוך הקבוצה, הן מנקודת מבטו של המנחה והן מתוך עינייהם של כל אחד מחברי הקבוצה, כקבוצה וכפרטים, ותומכת,כחלק בלתי נפרד, מהצלחת העברת התוכן.

    השילוב בין שני החלקים מאפשר למשתתפים את הידע והיכולת להבין תהליכים קבוצתיים כבסיס להעברת תוכן רצוי.
    ובכך מתאים לאנשים שכבר עובדים עם צוותים וקבוצות, כמנהלים, מרצים, מורים וכן לאנשים שרוצים להפוך את הנחיית הקבוצות למקצוע כעצמאים או כשכירים ולכאלו בעלי ידע הרוצים להנחיל אותו בקבוצה.

    ע"י קבלת ארגז כלים נרחב תיאורטי והתנסותי שישאפשר לכל המשתתפים לעבור תהליך התפתחותי עם עצמם כבסיס להיות מנחים מעולים בעלי הבנת עולם התוכן והתהליך הקבוצתי.

    קצת פרטים יבשים

    • שבועות 30

    • שעות לימוד 160

    • מנחים 1

    https://bespirit.co.il/wp-content/uploads/2024/04/הלן-צורי-שדי-פרופיל.jpg
    הלן צורי שדי
    עוד על המרצה
    תפקיד
    מנחה
    גיל
    35
    מזל
    שור
    מנחה במכללה
    1
    מנחת קבוצות להתפתחות אישית ומקצועית, ומרצה בקורסים להנחיית קבוצות ואימון.
    במהלך – יישומים ארגוניים ומערכתיים - התכנית הדו-שנתית , המכון הישראלי לאנליזה קבוצתית , תל אביב .
    M.A הנחיית קבוצות, מחלקה לחינוך, אוניברסיטת חיפה
    לימודי תעודה, ייעוץ קריירה, מחלקה לחינוך אוניברסיטת תל אביב
    לימודי תעודה, הבדלי למידה והפרעות קשב וריכוז בתעסוקה , ג'וינט ישראל
    לימודי תעודה, אימון אישי, אוניברסיטה פתוחה /בית ספר תות
    תוכנית דו שנתית להנחיית קבוצות תהליך, בית ספר לעבודה סוציאלית ,אוניברסיטת בר אילן
    M.A מנהל ציבורי, אוניברסיטת בר אילן
    B.A מדעי המדינה, אוניברסיטת בר אילן
    שירות צבאי: מ"פ בבה"ד 12 ובסיס ניצנים, שחרור בדרגת סגן (1991-1988) |

    "אני מאמינה כי האדם מתעצב לא רק בתוך יחסים ספציפיים, כי אם במסגרת מכלול חברתי ולכן מאמינה בדיאלוג שבין עבודה קבוצתית ופרטנית."

    לימודי הנחיית קבוצות - תכנית הלימודים

    התוכנית כוללת שני סמסטרים הכוללים יחידה תיאורטית, הדינמיקה הקבוצתית ויחידה יישומית.
    היחידה התיאורטית תעסוק בנושאים כגון: מהי קבוצה, שלבי ההתפתחות בקבוצה, גורמים טיפוליים בקבוצה ומנחה הקבוצה-סגנונות הנחייה, אדמיניסטרציה דינמית (התנהלות והתנהגות היחידים בקבוצה).

    ביחידת הדינמיקה הקבוצתית נעסוק בשדה החברתי המלמד על התנהגותם של בני אדם בחברה,
    להסתכלות מודעת של אדם על עצמו כבסיס להתפתחותו האישית והמקצועית.
    הקורס מאפשר הזדמנות למשתתפים להתנסות בדינמיקה בקבוצה וללמוד תהליכים קבוצתיים באופן חוויתי.
    לימוד זה יעצים היכולת הרפלקטיבית (שיקוף) של המשתתפים להכרות עם חלקים פחות מודעים בהתנהגותם.

    היחידה היישומית תעסוק בפרקטיקה של ההנחיה. המשתתפים יתנסו בהנחיית עמיתים, יקבלו משוב מקצועי, עיבוד וניתוח על מנת לאפשר להם צמיחה וגדילה כמנחים וכאנשים מודעים יותר לעצמם ולסביבתם.

    הכשרת מנחי קבוצות תקנה מיומנויות הובלה, הנעה, הקשבה ובניית תהליכי למידה אפקטיביים.
    לייצר חיבורים ושיתוף פעולה בין חברי הקבוצה,

    הקורס מועבר באמצעות למידה חווייתית ומקנה יכולות הובלה של קבוצה לעבר מטרות מוגדרות, עמידה בטוחה מול קהל תוך כדי מסע של התפתחות אישית ובניית יכולות מנהיגות.

    תעודה והסמכה

    למסיימים בהצלחה את הקורס

    תוענק ‘תעודת מנחה/ת קבוצות’ מטעם מכללת כרכור

    תעסוקה בתחום

    בסיום התוכנית פתוחות למשתתפים מגוון נרחב של אפשרויות תעסוקה:

    • העברת קורסים ותכניות ליווי בשלמותם.
    • כמנחים פרילנסרים בארגונים ציבוריים ופרטיים כמו: סדנאות חד יומיות/ארוכות טווח העוסקות בהעשרת הצוותים והעובדים בחברות, פיתוח צוותים, העברת תוכניות למידה, סדנאות קצרות להעברת ידע, ימי עיון והפעלות שונות.
    • או כשכירים בתוך ארגון הרוצים לקבל כלים ולהתמקצע  בתהליכים קבוצתיים

    היקף תכנית הלימודים

     

     

    לימודי הנחיית קבוצות

    היקף שעות לימוד: 160 ש"א.
    מס' פעמים בשבוע: פעם בשבוע.
    מס' מפגשים כולל: 30 מפגשים.

    נושאי הלימוד

    תיאוריה של קבוצות

    *מה זה קבוצה ומדוע להיות חלק מקבוצה

    *גורמים תרפויטיים בקבוצה.

    *תפקידים בקבוצה.

    *שלבי התפתחות בקבוצה.

    *מנחה הקבוצה- סגנונות הנחיה.

    *תרומתו של פוקס לעבודה קבוצתית.

    הדינמיקה הקבוצתית

    נעסוק בשדה החברתי המלמד על התנהגותם של בני אדם בחברה,
    להסתכלות מודעת של אדם על עצמו כבסיס להתפתחותו האישית והמקצועית.
    הקורס מאפשר הזדמנות למשתתפים להתנסות בדינמיקה בקבוצה וללמוד תהליכים קבוצתיים באופן חוויתי.
    לימוד זה יעצים היכולת הרפלקטיבית (שיקוף) של המשתתפים להכרות עם חלקים פחות מודעים בהתנהגותם.

    התנסות ויישום

    הפרקטיקה של ההנחיה. המשתתפים יתנסו בהנחיית עמיתים, יקבלו משוב מקצועי, עיבוד וניתוח.

    פרקטיקום

    כל משתתף יתנסה בבניה והעברת תוכן באופן אישי בקבוצה חיצונית.

    אדמיניסטרציה דינמית

    נתייחס להיבטים הטכניים לכאורה של המסגרת הקבוצתית והמשמעויות של פריצת הגבולות.
    כמו: מי לוקח חלק בשיחה ומתי, מה המשמעויות של התנאים הפיזיים לדוגמה: סידורי הישיבה, איחורים, שימוש בטלפונים ומה תפקידו של המנחה ביחס להפרת הכללים.

    תעודה והסמכה

    למסיימים בהצלחה את הקורס

    תוענק ‘תעודת מנחה/ת קבוצות’ מטעם מכללת כרכור

    תעסוקה בתחום

    בסיום התוכנית פתוחות למשתתפים מגוון נרחב של אפשרויות תעסוקה:

    • העברת קורסים ותכניות ליווי בשלמותם.
    • כמנחים פרילנסרים בארגונים ציבוריים ופרטיים כמו: סדנאות חד יומיות/ארוכות טווח העוסקות בהעשרת הצוותים והעובדים בחברות, פיתוח צוותים, העברת תוכניות למידה, סדנאות קצרות להעברת ידע, ימי עיון והפעלות שונות.
    • או כשכירים בתוך ארגון הרוצים לקבל כלים ולהתמקצע  בתהליכים קבוצתיים

    היקף תכנית הלימודים

     

     

    לימודי הנחיית קבוצות

    היקף שעות לימוד: 160 ש"א.
    מס' פעמים בשבוע: פעם בשבוע.
    מס' מפגשים כולל: 30 מפגשים.

    נושאי הלימוד

    תיאוריה של קבוצות

    *מה זה קבוצה ומדוע להיות חלק מקבוצה

    *גורמים תרפויטיים בקבוצה.

    *תפקידים בקבוצה.

    *שלבי התפתחות בקבוצה.

    *מנחה הקבוצה- סגנונות הנחיה.

    *תרומתו של פוקס לעבודה קבוצתית.

    הדינמיקה הקבוצתית

    נעסוק בשדה החברתי המלמד על התנהגותם של בני אדם בחברה,
    להסתכלות מודעת של אדם על עצמו כבסיס להתפתחותו האישית והמקצועית.
    הקורס מאפשר הזדמנות למשתתפים להתנסות בדינמיקה בקבוצה וללמוד תהליכים קבוצתיים באופן חוויתי.
    לימוד זה יעצים היכולת הרפלקטיבית (שיקוף) של המשתתפים להכרות עם חלקים פחות מודעים בהתנהגותם.

    התנסות ויישום

    הפרקטיקה של ההנחיה. המשתתפים יתנסו בהנחיית עמיתים, יקבלו משוב מקצועי, עיבוד וניתוח.

    פרקטיקום

    כל משתתף יתנסה בבניה והעברת תוכן באופן אישי בקבוצה חיצונית.

    אדמיניסטרציה דינמית

    נתייחס להיבטים הטכניים לכאורה של המסגרת הקבוצתית והמשמעויות של פריצת הגבולות.
    כמו: מי לוקח חלק בשיחה ומתי, מה המשמעויות של התנאים הפיזיים לדוגמה: סידורי הישיבה, איחורים, שימוש בטלפונים ומה תפקידו של המנחה ביחס להפרת הכללים.

    בוגרים ממליצים על הקורס

    סיגלית פר
    סיגלית פר
    • מחזור ()
    • לימודי פסיכותרפיה גופנית הוליסטית

    "כאשר אני ממליצה למישהוא להירשם למכללה, אני אומרת שזו המתנה הכי טובה שתוכל לתת לעצמך"

    תמיר כהן
    תמיר כהן
    • מחזור ()
    • קורס יוגה תרפיה – הכשרת מטפלים ביוגה

    "אם לימודי רפואה הוליסטית והתפתחות אישית הם שני דברים שברצונך להשיג, המכללה לרפואה הוליסטית בכרכור היא המקום בשבילך"

    לפגישת ייעוץ והכוונה אישית

    זה הזמן לעשות צעד בדרך ליעד!

      סיגלית פר
      סיגלית פר
      • מחזור ()
      • לימודי פסיכותרפיה גופנית הוליסטית

      "כאשר אני ממליצה למישהוא להירשם למכללה, אני אומרת שזו המתנה הכי טובה שתוכל לתת לעצמך"

      תמיר כהן
      תמיר כהן
      • מחזור ()
      • קורס יוגה תרפיה – הכשרת מטפלים ביוגה

      "אם לימודי רפואה הוליסטית והתפתחות אישית הם שני דברים שברצונך להשיג, המכללה לרפואה הוליסטית בכרכור היא המקום בשבילך"

      שאלות ותשובות

      קורס הנחיית קבוצות "תוכן-תהליך" המשלב בין שני עולמות אשר בדרך כלל נלמדים בנפרד.

      השילוב בין שני החלקים מאפשר למשתתפים את הידע והיכולת להבין תהליכים קבוצתיים כבסיס להעברת תוכן רצוי.

      הלימודים מתאימים לכל מי שרוצה להעמיק את הידע וההתנסות בהנחיית קבוצות,
      לכל מי שמבין כי עולמו הפנימי והאישיות המתפתחת שלו היא למעשה 'כלי עבודה' וכאשר 'הכלי ' משתכלל החיים שלך הופכים טובים יותר. לכל מי שמרגיש כי העזרה לאחר היא למעשה השקעה בעצמך. ולכל מי שרוצה להמשיך לצמוח ולהתפתח.
      ולכל מי שנמצע בתוך עולם העבודה ורוצה לשפר את מיומנויות ההובלה ההדרכה והליווי של צוותים.

      מכללת כרכור עושה את מירב המאמצים על מנת להתאים את הלימודים לכישוריך ולצרכיך האישיים. הקורסים שלנו מתקיימים בכל ימות השבוע, בשעות הבוקר, הצהריים והערב, כולל יום שישי וזאת על מנת לאפשר לך בחירה רחבה המותאמת לצרכיך והרכבת מערכת שעות נוחה וגמישה, תוך כדי המשך בעבודתך. בניית המערכת האישית תיעשה בפגישה אישית, עם יועצת לימודים ותותאם לצרכיך האישיים.

      אם אתם עדיין מתלבטים

      6 סיבות
      למה לבחור במכללת כרכור

      אם אתם עדיין מתבלטים

      דרישות ללא פשרות

      אנו מחויבים לכבוד המקצוע ולמטופלי
      העתיד – ועל כן איננו מתפשרים על רמת
      הלימודים ועל הדרישות לקבלת התעודה.

      תהליך התפתחותי אישי

      מלבד ההכשרה המקצועית אנחנו נותנים דגש רב
      לתהליך עומק שעובר כאן כל אדם, המאפשר שינוי,
      הקשבה פנימה, דיוק אישי, העצמה והתפתחות
      אישית. רפואה משלימה לימודים במכללת כרכור
      במגוון מסלולי לימוד ותכניות לימודים מתקדמו

      חקר גוף ונפש

      בעידן שבו המרכיב ה'טכני' של הטיפול
      זוכה למשקל יתר, אנו נשארים נאמנים
      למקור וזוכרים כי בבסיס הרפואה
      המשלימה עומד הקשר ההדוק בין הגוף
      לנפש והיחסים שבין המטפל למטופל.

      סטאז’ חובה

      כל הסטודנטים במסלולי הכשרה מקצועית מחויבים בהתנסות מעשית בתכנים התיאורטיים. הסטאג'
      מודרך ומושגח ע"י מנחה הקורס או המגמה,
      התוצאה היא בוגרים מנוסים, בשלים ואיכותיים
      יותר ובנוסף מבוקשים לעבודה בתחומם.

      לא רק ציונים

      אנו מאמינים כי מעבר לידע, מטפל טוב
      נדרש למגוון רחב של כישורים. מסיבה זו
      הציון הסופי הוא רק חלק מהדרישות
      לקבלת תעודת מטפל, לצד חוות דעת
      מנחה, בשלות אישית וקריטריונים נוספים.

      כיתות קטנות

      הלימודים בקבוצות קטנות מספקים מרחב
      למידה מוגן ואפשרות לביטוי עצמי. ההקפדה
      על יחס אישי מאפשרת לנו לראות את האדם
      מאחורי השם, וכמובן שקבוצה קטנה מאפשרת
      בנוסף התיחסות והקשבה למה שעולה

      קורסים רלוונטים נוספים

      לפגישת ייעוץ והכוונה אישית