גודל גופן

תוצאות חיפוש

לימודי הנחיית קבוצות

160 שעות אקדמיות | 30 שבועות

למידע נוסף

לימודי הנחיית קבוצות

הכשרת מנחי קבוצות בטכניקות להעברת מידע באמצעות חוויה ומיומנויות הובלה, הנעה, הקשבה אקטיבית, התאמה רגשית ובניית תהליכי למידה.

    יד ביד- קבוצה של אנשים אוחזת ידיים

    על הקורס בקצרה

    הנחיית קבוצות בעידן החדש היא משימה מאתגרת. כבר לא מספיק להעביר ידע אלא אנחנו רוצים חוויה ורגילים לקבל אותה בהתאמה אישית. כל משתתף רוצה לקבל מענה אישי על הצרכים שלו, להיות מובן, מוקשב ומשמעותי. הנחיית קבוצות היום נחשבת לטובה, מועילה וחוויתית כאשר מנחה/ת הקבוצה יודע/ת להוביל תהליך קבוצתי אל עבר היעדים המקצועיים והתהליכיים הנדרשים ובמקביל עם התאמה אישית של המוצר העונה על צרכיו האינדיבידואלים של כל אחד מחברי הקבוצה ולדינמיקה המאפיינת אותו. ארגז הכלים 'החדש' כולל בתוכו הקשבה אקטיבית, התאמה רגשית, קריאה של שפת הגוף של המשתתפים ואת היכולת להשתמש בתבונה וביצירתיות בכוח של הקבוצה.

     

     

    קצת פרטים יבשים

    • שבועות 30

    • שעות לימוד 160

    • מנחים 1

    https://bespirit.co.il/wp-content/uploads/2023/03/Screenshot_20230421-143342_WhatsApp-Nava-Reuter-1.jpg
    נאוה רויטר
    עוד על המרצה
    תפקיד
    מנחה
    גיל
    מזל
    מרצה במכללה
    1 שנה
    מנחת קבוצות בעלת ניסיון רב בהכשרת מנחים ודיבור מול קהל. יועצת ארגונית, בעלת תואר שני מאוניברסיטת תל אביב בהתנהגות ארגונית (M.Sc),
    פסיכותרפיסטית ומאמנת אישית ועסקית. מתמחה בפסיכולוגיה חיובית ויישומה בחיי היום יום.

    להקשיב. להתרגש. להתחבר

    …"אנשים שאוהבים אנשים ואוהבים להשפיע, לא שומרים את הידע לעצמם… הנחיית קבוצות היא כלי נהדר להעביר ידע ולהשפיע…"
    נאוה רויטר, מנחת הקורס

    לימודי הנחיית קבוצות - תכנית הלימודים

    הכשרת מנחי קבוצות תוך הקניית מיומנויות הובלה, הנעה, הקשבה ובניית תהליכי למידה אפקטיביים. בקורס ייחודי זה נלמד הנחיית קבוצות מנקודת המבט של המשתתפים (participant oriented), נלמד להוביל, להניע, לייצר חיבורים ושיתוף פעולה בין חברי הקבוצה, אבל בעיקר נלמד לפתח סדנאות מקצועיות באמצעות כלים ומודלים נחקרים במדעי ההתנהגות שעברו התאמה ליישום פרקטי בשטח כבר במהלך הקורס. הקורס מועבר באמצעות למידה חווייתית ומקנה יכולות הובלה של קבוצה לעבר מטרות מוגדרות, עמידה בטוחה מול קהל תוך כדי מסע של התפתחות אישית ובניית יכולות מנהיגות. במהלך הקורס מושם דגש רב על ההתנסות המעשית ולמעשה בוגרי הקורס יסיימו אותו עם סדנה מוכנה שבנה והתנסה בהעברתה במהלך הקורס תוך דיוקה ושיפורה באמצעות פידבקים של הקבוצה והמנחה.  מנחת הקורס עוסקת באימון אישי ועסקי במהלך השעורים האחרונים. מעבר להעברת הידע המקצועי של הקורס, כל אחד מהמשתתפים עובר באופן טבעי גם תהליך אימון אישי הכולל עמידה מול קהל, מציאת הבטחון הפנימי, תחושת מסוגלות והצלחה.

    תעודה והסמכה

    למסיימים בהצלחה את הקורס

    תוענק ‘תעודת מנחה/ת קבוצות’ מטעם מכללת כרכור

    תעסוקה בתחום

    התקופה הנוכחית לימדה אותנו יותר מכל שהמקצוע שיש ברשותנו עשוי לעיתים לספק מענה צר למציאות דינמית ומשתנה. אנחנו מבינים שיש צורך אמיתי בהרחבת היריעה המקצועית ואת האפשרות להתפרנס בהצלחה בכל עת, גם בזמנים בהם 'מקצוע הראשי' מניב פחות. הקורס מתאים לכל מי שמחפש להרחיב את יכולותיו מעבר למקצוע עצמו ו/או מחפש להמציא את עצמו מחדש.  הנחיית קבוצות יכולה לסייע בשיווק עצמי, הרחבת מעגל המתעניינים, הגדלת אפיקי הפרנסה והתפתחות אישית עצומה.

    היקף תכנית הלימודים

     

     

    לימודי הנחיית קבוצות

    היקף שעות לימוד: 160 ש"א.
    מס' פעמים בשבוע: פעם בשבוע.
    מס' מפגשים כולל: 30 מפגשים.

    נושאי הלימוד

    הכרות ודמות המנחה

    יצירת הכרות חווייתית. תפקידי המנחה בקבוצה

    יצירת אמון ומרחב בטוח

    כלים ליצירת מרחב אמון המאפשר שיח אפקטיבי ומקדם בקבוצה.

    מיקוד והעברת מסר

    מיקוד אפקטיבי של מסרים ומטרות עם דגש על סובייקטיביות והתאמת התכנים לפרטים בקבוצה

    מטרות

    חשיבות ניסוח והגדרת מטרות. בניית מטרה ח.כ.מ.ה.

    חוזה בלתי כתוב

    צירת setting המאפשר בניית חוזה קבוצתי מאפשר ומקדם. הנהגת זמן בהנחיה ובכלל.

    תקשורת מילולית

    כלים ומיומנויות ליצירת תקשורת אפקטיבית בקבוצה ששמה במרכז את המשתתפים ומאפשרת להם להיות חלק מתהליך הלמידה.

    תקשורת בלתי מילולית

    מסרים לא מודעים, שפת גוף, רושם ראשוני וזיהוי אנרגיה התנהגותית.

    למידה חווייתית

    מתיאוריה ליצירת חוויה.

    הובלה ומנהיגות

    כלים וטכניקות לעידוד מנהיגות והובלת קבוצה

    שאילת שאלות – למידה אקטיבית

    יצירת מעורבות של המשתתפים בתהליך למידה ע"י שאילת שאלות וגירוי תהליכי חשיבה.

    עבודה תהליכית

    למה זה חשוב לבנות תהליך למידה (ולא שיעור)? בניית תהליכי למידה הדרגתיים ומותאמי משתתפים.

    הקשבה ושיקוף, זיהוי עוצמות וערכים

    למידה מעצימה, מתן כלים לזיהוי ושימוש בעוצמות של המשתתפים כדי ליצור הצלחה והתקדמות.

    משוב

    העברת משוב מיידי ותקופתי בקבוצה תוך שמירה על תחושת הערך של כל משתתף.

    שלבים בהתפתחות קבוצה

    השפעת המנחה על התפתחות הקבוצה ומתודולוגיות נחקרות בהתפתחות של קבוצות.

    מודל בניית סדנה

    בניית מודל אפקטיבי לסדנה חווייתית.

    ניהול התנגדויות וקונפליקטים

    יהוי קונפליקטים בקבוצה, ניהול והובלה לעבר שיח מקדם – שיח Win: Win.

    שיתוף פעולה / תחרות

    על תפיסת עולם אנכית ואופקית וכיצד כל אחת מהן מובילה להתפתחות של קבוצה / יחידים.

    הנחיה ב- CO

    כלים להנחיה משותפת שנותנת מקום למנחים ובהירות למשתתפים.

    סיום תהליך

    סגירה וסיום של תהליכי עבודה והתפתחות של קבוצה.

    אינטגרציה – מיומנויות מתקדמות

    המשתתף במרכז – מתן מענה לצרכים אינדיבידואלים של המשתתפים בקבוצה. הנחיה מותאמת למשתתפים (participant oriented) – הקשבה לצרכי הקבוצה וביצוע התאמות. הנעה לפעולה – בניית תשתיות שיובילו להנעה לפעולה מקדמת בקבוצה ומחוצה לה. הובלה מתוך שיתוף פעולה, יצירת מעורבות וביסוס מטרה משותפת.

    הנחיית קהלי יעד

    נוער, זוגות, ספורט ואורח חיים בריא, ארגונים

    התנסות ופרקטיקה

    בניית סדנה מלאה, אימון בעמידה מול קבוצה.
    הובלת סדנה מעשית במליאה.

    תעודה והסמכה

    למסיימים בהצלחה את הקורס

    תוענק ‘תעודת מנחה/ת קבוצות’ מטעם מכללת כרכור

    תעסוקה בתחום

    התקופה הנוכחית לימדה אותנו יותר מכל שהמקצוע שיש ברשותנו עשוי לעיתים לספק מענה צר למציאות דינמית ומשתנה. אנחנו מבינים שיש צורך אמיתי בהרחבת היריעה המקצועית ואת האפשרות להתפרנס בהצלחה בכל עת, גם בזמנים בהם 'מקצוע הראשי' מניב פחות. הקורס מתאים לכל מי שמחפש להרחיב את יכולותיו מעבר למקצוע עצמו ו/או מחפש להמציא את עצמו מחדש.  הנחיית קבוצות יכולה לסייע בשיווק עצמי, הרחבת מעגל המתעניינים, הגדלת אפיקי הפרנסה והתפתחות אישית עצומה.

    היקף תכנית הלימודים

     

     

    לימודי הנחיית קבוצות

    היקף שעות לימוד: 160 ש"א.
    מס' פעמים בשבוע: פעם בשבוע.
    מס' מפגשים כולל: 30 מפגשים.

    נושאי הלימוד

    הכרות ודמות המנחה

    יצירת הכרות חווייתית. תפקידי המנחה בקבוצה

    יצירת אמון ומרחב בטוח

    כלים ליצירת מרחב אמון המאפשר שיח אפקטיבי ומקדם בקבוצה.

    מיקוד והעברת מסר

    מיקוד אפקטיבי של מסרים ומטרות עם דגש על סובייקטיביות והתאמת התכנים לפרטים בקבוצה

    מטרות

    חשיבות ניסוח והגדרת מטרות. בניית מטרה ח.כ.מ.ה.

    חוזה בלתי כתוב

    צירת setting המאפשר בניית חוזה קבוצתי מאפשר ומקדם. הנהגת זמן בהנחיה ובכלל.

    תקשורת מילולית

    כלים ומיומנויות ליצירת תקשורת אפקטיבית בקבוצה ששמה במרכז את המשתתפים ומאפשרת להם להיות חלק מתהליך הלמידה.

    תקשורת בלתי מילולית

    מסרים לא מודעים, שפת גוף, רושם ראשוני וזיהוי אנרגיה התנהגותית.

    למידה חווייתית

    מתיאוריה ליצירת חוויה.

    הובלה ומנהיגות

    כלים וטכניקות לעידוד מנהיגות והובלת קבוצה

    שאילת שאלות – למידה אקטיבית

    יצירת מעורבות של המשתתפים בתהליך למידה ע"י שאילת שאלות וגירוי תהליכי חשיבה.

    עבודה תהליכית

    למה זה חשוב לבנות תהליך למידה (ולא שיעור)? בניית תהליכי למידה הדרגתיים ומותאמי משתתפים.

    הקשבה ושיקוף, זיהוי עוצמות וערכים

    למידה מעצימה, מתן כלים לזיהוי ושימוש בעוצמות של המשתתפים כדי ליצור הצלחה והתקדמות.

    משוב

    העברת משוב מיידי ותקופתי בקבוצה תוך שמירה על תחושת הערך של כל משתתף.

    שלבים בהתפתחות קבוצה

    השפעת המנחה על התפתחות הקבוצה ומתודולוגיות נחקרות בהתפתחות של קבוצות.

    מודל בניית סדנה

    בניית מודל אפקטיבי לסדנה חווייתית.

    ניהול התנגדויות וקונפליקטים

    יהוי קונפליקטים בקבוצה, ניהול והובלה לעבר שיח מקדם – שיח Win: Win.

    שיתוף פעולה / תחרות

    על תפיסת עולם אנכית ואופקית וכיצד כל אחת מהן מובילה להתפתחות של קבוצה / יחידים.

    הנחיה ב- CO

    כלים להנחיה משותפת שנותנת מקום למנחים ובהירות למשתתפים.

    סיום תהליך

    סגירה וסיום של תהליכי עבודה והתפתחות של קבוצה.

    אינטגרציה – מיומנויות מתקדמות

    המשתתף במרכז – מתן מענה לצרכים אינדיבידואלים של המשתתפים בקבוצה. הנחיה מותאמת למשתתפים (participant oriented) – הקשבה לצרכי הקבוצה וביצוע התאמות. הנעה לפעולה – בניית תשתיות שיובילו להנעה לפעולה מקדמת בקבוצה ומחוצה לה. הובלה מתוך שיתוף פעולה, יצירת מעורבות וביסוס מטרה משותפת.

    הנחיית קהלי יעד

    נוער, זוגות, ספורט ואורח חיים בריא, ארגונים

    התנסות ופרקטיקה

    בניית סדנה מלאה, אימון בעמידה מול קבוצה.
    הובלת סדנה מעשית במליאה.

    בוגרים ממליצים על הקורס

    סיגלית פר
    סיגלית פר
    • מחזור ()
    • לימודי פסיכותרפיה גופנית הוליסטית

    "כאשר אני ממליצה למישהוא להירשם למכללה, אני אומרת שזו המתנה הכי טובה שתוכל לתת לעצמך"

    תמיר כהן
    תמיר כהן
    • מחזור ()
    • קורס יוגה תרפיה – הכשרת מטפלים ביוגה

    "אם לימודי רפואה הוליסטית והתפתחות אישית הם שני דברים שברצונך להשיג, המכללה לרפואה הוליסטית בכרכור היא המקום בשבילך"

    מיה חזות
    מיה חזות
    • מחזור ()
    • לימודי צמחי מרפא – הרבליסט קליני

    אז מה יש במכללה הזאת שהיא כ”כ מיוחדת? או!! טוב ששאלתם! בשבילי מעבר למקצועיות ולהעמקה בחומרים הנלמדים זה העובדה שהרגשתי בבית. בית תומך ומעצים, בית שבו הכרתי את האנשים ששינו את חיי וניתבו אותי אל האמת הפנימית שלי.

    לפגישת ייעוץ והכוונה אישית

    זה הזמן לעשות צעד בדרך ליעד!

      סיגלית פר
      סיגלית פר
      • מחזור ()
      • לימודי פסיכותרפיה גופנית הוליסטית

      "כאשר אני ממליצה למישהוא להירשם למכללה, אני אומרת שזו המתנה הכי טובה שתוכל לתת לעצמך"

      תמיר כהן
      תמיר כהן
      • מחזור ()
      • קורס יוגה תרפיה – הכשרת מטפלים ביוגה

      "אם לימודי רפואה הוליסטית והתפתחות אישית הם שני דברים שברצונך להשיג, המכללה לרפואה הוליסטית בכרכור היא המקום בשבילך"

      מיה חזות
      מיה חזות
      • מחזור ()
      • לימודי צמחי מרפא – הרבליסט קליני

      אז מה יש במכללה הזאת שהיא כ”כ מיוחדת? או!! טוב ששאלתם! בשבילי מעבר למקצועיות ולהעמקה בחומרים הנלמדים זה העובדה שהרגשתי בבית. בית תומך ומעצים, בית שבו הכרתי את האנשים ששינו את חיי וניתבו אותי אל האמת הפנימית שלי.

      שאלות ותשובות

      מכללת כרכור שמה דגש רב על הצד ההוליסטי תוך התייחסות ומתן ידע נרחב גם בתחום הרפואה הקונבנציונאלית. הקורס נבנה על ידי אנשי מקצוע בעלי שנות ותק וניסיון רב בתחום הגוף- נפש. הקורס עשיר ומגוון, מקנה כלים רבים והכשרה מקצועית מעמיקה. בקורס תעבור תהליך התפתחותי אישי, אשר יסייע לך מבחינה אישית ומקצועית.

      הלימודים מתאימים לכל מי שחלם פעם להעמיק לתוך עולם הנפש והריפוי, לכל מי שרוצה להבין את עצמו ואת יכולות הריפוי המגוונות הקיימות בתוכו ובעולם ההוליסטי, לכל מי שיש בו רצון פנימי לעזור לאחר, להושיט יד ולהיות שם כדרך חיים, לכל מי שחש כי הבחירה ללמוד טיפול היא למעשה לבחור בעצמך, לכל מי שהתנסה בטיפול כזה ששינה את חייו, לכל מי שמבין כי עולמו הפנימי והאישיות המתפתחת שלו היא למעשה 'כלי עבודה' וכאשר 'הכלי ' משתכלל החיים שלך הופכים טובים יותר. לכל מי שמרגיש כי העזרה לאחר היא למעשה השקעה בעצמך. ולכל מי שרוצה להמשיך לצמוח ולהתפתח.
      קיים בך הצורך לעבור תהליך התפתחות אישי? ללמוד שיטת ריפוי רוחנית, אנרגטית ודינאמית? להעמיק את הטיפול בחסימות פיזיות ורגשיות שלך או של הסובבים אותך? ואתה עדיין מתלבט וזקוק לפרטים נוספים , נשמח לסייע לך להגיע להחלטה נבונה , לאחר בירור עמוק ופנימי ביחד עם היועצות שלנו.

      מכללת כרכור עושה את מירב המאמצים על מנת להתאים את הלימודים לכישוריך ולצרכיך האישיים. הקורסים שלנו מתקיימים בכל ימות השבוע, בשעות הבוקר, הצהריים והערב, כולל יום שישי וזאת על מנת לאפשר לך בחירה רחבה המותאמת לצרכיך והרכבת מערכת שעות נוחה וגמישה, תוך כדי המשך בעבודתך. בניית המערכת האישית תיעשה בפגישה אישית, עם יועצת לימודים ותותאם לצרכיך האישיים.

      אם אתם עדיין מתלבטים

      6 סיבות
      למה לבחור במכללת כרכור

      אם אתם עדיין מתבלטים

      דרישות ללא פשרות

      אנו מחויבים לכבוד המקצוע ולמטופלי
      העתיד – ועל כן איננו מתפשרים על רמת
      הלימודים ועל הדרישות לקבלת התעודה.

      תהליך התפתחותי אישי

      מלבד ההכשרה המקצועית אנחנו נותנים דגש רב
      לתהליך עומק שעובר כאן כל אדם, המאפשר שינוי,
      הקשבה פנימה, דיוק אישי, העצמה והתפתחות
      אישית. רפואה משלימה לימודים במכללת כרכור
      במגוון מסלולי לימוד ותכניות לימודים מתקדמו

      חקר גוף ונפש

      בעידן שבו המרכיב ה'טכני' של הטיפול
      זוכה למשקל יתר, אנו נשארים נאמנים
      למקור וזוכרים כי בבסיס הרפואה
      המשלימה עומד הקשר ההדוק בין הגוף
      לנפש והיחסים שבין המטפל למטופל.

      סטאז’ חובה

      כל הסטודנטים במסלולי הכשרה מקצועית מחויבים בהתנסות מעשית בתכנים התיאורטיים. הסטאג'
      מודרך ומושגח ע"י מנחה הקורס או המגמה,
      התוצאה היא בוגרים מנוסים, בשלים ואיכותיים
      יותר ובנוסף מבוקשים לעבודה בתחומם.

      לא רק ציונים

      אנו מאמינים כי מעבר לידע, מטפל טוב
      נדרש למגוון רחב של כישורים. מסיבה זו
      הציון הסופי הוא רק חלק מהדרישות
      לקבלת תעודת מטפל, לצד חוות דעת
      מנחה, בשלות אישית וקריטריונים נוספים.

      כיתות קטנות

      הלימודים בקבוצות קטנות מספקים מרחב
      למידה מוגן ואפשרות לביטוי עצמי. ההקפדה
      על יחס אישי מאפשרת לנו לראות את האדם
      מאחורי השם, וכמובן שקבוצה קטנה מאפשרת
      בנוסף התיחסות והקשבה למה שעולה

      קורסים רלוונטים נוספים

      לפגישת ייעוץ והכוונה אישית