קורס דמיון מודרך – אימון אישי כדי להפיק את המירב מחייך

טינה קורופ,
פסיכולוגית תעסוקתית ומאמנת אישית מנוסה, ייסדה את שיטת “כישורי חיים חיוניים”
(Essential Life Skills [ELS]), אשר מחברת בין אימון אישי לחיים והתפתחות אישית.

שיטת האימון האישי לחיים (life coaching) חדשה יחסית באנגליה, אך הפופולריות שלה גדלה, מפני שיותר ויותר אנשים חשים שהם אינם חיים את חייהם כפי שהיו רוצים. הם רוצים לשנות, למרות שהם אינם יודעים איך.

האימון האישי לחיים אינו מהווה שיטת טיפול בפני עצמה. הוא מספק מערכת יחסים של אחד על אחד ומחבר בין טכניקות וכלים שונים כדי למפות תבנית אשר תוכל לעזור בהשגת תוצאות לטווח ארוך במושגים של שינויי חיים ושינויי קריירה, שיפור ביכולת הביצוע, מיקוד משופר, הגברת העוצמה האישית, סיפוק גדול יותר ותחושת הגשמה, והשגת מטרות.

אימון אישי לחיים, טרנספורמציה של ממש

הטרנספורמציה יכולה להתרחש הודות לעזרתו של המדריך ותמיכתו. המדריך עוזר למטופל להכיר בכוחות המפתח שלו וביכולתו, אך על המטופל עצמו להיות מוכן ומסוגל לקחת על עצמו אחריות ולבצע את הפעולות הנדרשות ולעשות את הבחירות הנכונות כדי להשיג מטרות אלה.
ישנם מדריכים אישיים אשר ישתמשו בטכניקות תכנון נוירו-לשוניות כדי להקל על ביצועם של שינויים במערכות של אמונה ובתבניות של הרגלים קבועים. המחברת מדגישה כי החרדה היא אחד המכשולים בדרך להגשמת חלומותינו ולסיפוק תשוקותינו. גם העובדה שאנחנו כבולים בשגרת יומנו, בעבודה, במשפחה, בפרנסה, מקשה עלינו. ההדרכה האישית עוזרת לאדם להתחבר מחדש למטרת חייו ולהביט בכול בפרספקטיבה חדשה.
שלושה מקרים לימודיים מוצגים כדי להמחיש את יעילותה של גישה זו. בנוסף מופיעים תרגילים כדי לאתגר את הקוראים בבואם להעריך את חייהם האידיאליים, את המכשולים בדרך להשגתם ואת יכולתם, נכונותם, המוטיבציה שלהם ואת מחויבותם.