לימודי נטורופתיה, הדרך הטבעית לרפואה ולתזונה. לימודי נטורופתיה במכללת כרכור המובילה והמקצועית ביותר בארץ, הצעד הנכון לקריירה מספקת ומתגמלת

מאת: שרית חבר
מרצה במסלול לימודי נטורופתיה ומרכזת את מסלול לימודי תזונה טבעית בשילוב צמחי מרפא במכללת כרכור.

המושג "אכילה נקייה" (clean eating) הפך לפופולארי בתקופה האחרונה ברחבי העולם ועכשיו גם כאן אצלנו. כוכבים מפורסמים כמו אן האת'וויי, גווינת' פלאטרו, ניקול קידמן, האלי ברי, ג'סיקה אלבה ורבים נוספים, אימצו את הגישה ונתנו לה דחיפה של פרסום ופופולאריות.
הנושא מעורר הרבה עניין גם בהקשר של ירידה במשקל וגם בהקשר של אורח חיים בריא יותר, מניעה והתמודדות עם מחלות כרוניות.

אכילה נקייה היא בעצם הבסיס שעליו נשענת גישת הריפוי נטורופתיה, תזונה טבעית אשר מזינה ותומכת בגוף על ידי עידוד המנגנונים הטבעיים שלו. מה שהיווה בסיס לריפוי במשך שנים רבות, הפך להיות טרנד פופולארי עכשיו, ואנו בהחלט שמחים על כך.
איך זה עובד בפועל?

טיפים והמלצות לאכילה נקייה

אכילה נקייה שמה דגש על מזון בסיסי, פשוט וטרי, לא מעובד, ללא תוספת של חומרים משמרים, חומרי טעם וריח, צבעים ועוד. היתרון באכילה הנקייה הוא שזו דרך פשוטה, ללא כללים מורכבים שצריך לעמוד בהם. אין מזונות פסולים, כל מה שצריך לעשות הוא הוא לבחור מזונות קרובים ככל האפשר לצורתם הטבעית. הנה כמה טיפים:

לאכול יותר דגנים מלאים – פחמימות ריקות מאבדות רכיבים תזונתיים חיוניים בזמן העיבוד שלהם, לכן במקום לחם לבן, פסטה ואורז, עדיף לצרוך לחם מחיטה מלאה, פסטה מלאה, אורז בר, שיבולת שועל, גריסי פנינה (שעורה) . מחקרים מראים שהחלפת פחמימות ריקות בדגנים מלאים יכולה להוריד את הסיכון למחלות לב, סוכרת מסוג 2 וסרטן המעי הגס.
יותר פירות וירקות – לצרוך כמויות גדולות של ירקות ופירות – יותר ירקות כמובן, מכל הצבעים, ועדיף בעונה שלהם. מומלץ לבחור פירות שלמים במקום מיצים, כך נקבל גם את הסיבים שלהם, ויותר ויטמינים.
פחות מלח סוכר – מזון נקי הוא באופן טבעי דל במלח וסוכר, אשר בכמויות גדולות מזיקים לגוף, ונמצאים בכמויות גדולות במזונות מעובדים. מומלץ להוסיף תבלינים ועשבי תיבול במקום, וכך גם להרוויח יתרונות בנוסף לטעמים שלהם.
ללא חומרים מלאכותיים – צבעי מאכל, ממתיקים, חומרים משמרים, ומרכיבים אחרים מעשה ידי אדם, כל אלה פוגעים בבריאות. לימדו לקרוא תוויות מזון ולהימנע מחומרים מלאכותיים המוספים למזון, חומרים אלו בד"כ מצוינים ע"י האות E.
שתייה מרובה של מים – במקום משקאות קלים ומיצים עשירים בסוכר, העשירו את התפריט שלכם במים וחליטות צמחים. מים עוזרים לנקות את הגוף, נותנים אנרגיה ויכולים גם לרסן את הרעב . מחליטות של צמחים נרוויח גם סגולותיהם.
הפחתה של אלכוהול וקפאין – כאמור בתזונה נקייה מומלץ תמיד להעדיף שתיית מים. אלכוהול וקפאין כדאי לצרוך במתינות.
מוצרים מן החי – בשר, ביצים ומוצרי חלב – בשר, חלב וביצים עשויים להגיע מחיות שמקבלות הורמוני גדילה ואנטיביוטיקה. בתזונה נקייה עדיף לבחור אורגני או לקנות ממקורות מקומיים המגדלים בעלי חיים באופן אנושי. לחילופין ניתן להשיג חלבון נקי מאגוזים, וקטניות.

 

אם לימודי נטורופתיה מעניינים אותך
אם חשוב לך לשלב לימודים עם עבודה
אם הערך של התמחות קלינית מקיפה מובן לך
אם בוער בך הרצון להבין לעומק מהי נטורופתיה
ולהתמחות בשלל כלי הריפוי הטבעי שיש לה להציע –
מכללת כרכור היא המקום המדויק עבורך.
במכללת כרכור, מהמובילות בתחום הכשרת מטפלי רפואה משלימה,
אצלנו ניתן ללמוד מה זה נטורופתיה עם מיטב המרצים באווירה המקדמת התפתחות אישית
זה הזמן להתקשר 072-3924690 לעשות צעד גדול לקראת מקצוע מתגמל ומעשיר