מכללת כרכור | האומץ לשנות - הזמנה לבריאות אנושית ואקולוגית

“מה אחרי ככלות הכל הבטיח את קיומו של המין האנושי על כדור הארץ הקדום הזה, על אף כל הכישלונות הטרגיים של האנושות, אם לא האמונה באפשרויות חדשות והאומץ לדגול בהם?” כתב ג’יין אדמס.

שלום לכם קוראים יקרים, מה שלומכם?
כל כך הרבה כוח חוכמה ועוצמה יש בקרבינו היושבים על הכדור הזה, כל כך הרבה חמלה, אהבה ונתינה יש פה עד כי קשה לתפוס ולעכל את החלק ההרסני הדורסני המזיק של האנושות. אני מזמינה אתכם למעגל האומץ, זה שבזכותו האנושות קמה פעם אחר פעם ובנתה את עצמה מחדש, אני רוצה שנמצא את המקום הזה בתוכינו נגייס את האמונה שזה אפשרי ושזה תלוי בנו.
על מה אני מדברת? לא, לא על מלחמות, לא, לא על פילוסופיות כן על הנושאים הקשורים בנו כל יום וכל היום. על היכולת שלנו להאמין שיש אפשרות אחרת. שזכותינו לקבל מים ומזון באיכות גבוהה, מוצרי צריכה יומיומיים בטוחים ויעילים, שזכותינו להנות מטיפולים בטוחים ואחראיים, לנשום אויר צח לרחוץ בים צלול, להשאיר לדורות הבאים עולם טוב יותר
הטכנולוגיה המתקדמת בחמישים השנים האחרונות, הביאה לאנושות הישגים מדהימים וחשובים ביותר. להישגים אלה תרומה רבת חשיבות כמעט בכל תחום אפשרי. אך אותה טכנולוגיה, הביאה גם את היכולת ליצר חומרים כימיים חזקים ביותר ולהשתמש בהם בצורה לא אחראית. הטכנולוגיה הביאה את היכולת לנצל את משאבי הטבע בצורה לא נכונה עד כדי דילולם ובכך לשנות את מהלכו של הטבע ולגרום לשיבוש שיווי המשקל הקוסמי של הכדור עליו אנו חיים. הרבה כוונות טובות גורמות לנזקים ולפגיעה בגלל שהתמונה השלמה אינה עומדת לנגד מקבלי ההחלטות. רוב ההחלטות בדרגים מדיניים ואוניברסאלים לא מביאות בחשבון את אמא אדמה.
אנחנו הדור הראשון החשוף למסה גדולה כל – כך של כימיקלים. נחשפנו ליותר משני מיליון חומרים סינטטים חדשים מבלי שניתנה לנו הזדמנות הדרגתית להסתגל אליהם.

סביבה וקיימות, לדעת ולהיות מודע

אך, למרות המערבולת בה אנו נתונים, למרות חולשותינו כיחידים ותחושת חוסר האונים העלולה למלא אותי כל פעם שאני חושבת על הנעשה על הכדור שלנו, אני מודעת לכוח ולסיכוי שיש לכל אחד מאיתנו להביא לשינוי.
הרי בסך הכל, כולנו רקמה אנושית ועולמית אחת. אין פעולה שאני כיחידה עושה שאין לה השפעה כלשהי על האחר ועל היקום כולו – זהו מקום של המון כוח ועוצמה ואם נצליח לאגד את הכוח הזה הוא יועצם עוד פי מיליון.
השלב הראשון, בדרך לשינוי, הוא לדעת ולהיות מודע. כדי לשנות עלינו לדעת תחילה מה טוב ומה לא טוב עבורינו. בשביל זה צריך להתיחס אל החיים כמסע, מסע של התבוננות וחקירה. מסע בו עלינו להיות עירניים, חשדניים והכי חשוב איכפתיים למה שאנו רואים, שומעים, עושים וחווים. חשוב שנשתף האחד את השני במסע שלנו כך נוכל להגדיל את מודעותינו ואת העוצמה הטמונה בנו כחלק מקבוצה.
אני מזמינה אתכם לכתוב לי על המסע שלכם. לספר על חוויה שחוויתם, מיפגע, מוצר, טיפול, מזון, משקה, התנסות, מידע שרכשתם, משהו שילמד גם אותנו. אני מצידי מבטיחה לשתף אתכם במסע שלי מעל דפי האתר. תוכלו למצוא אינפורמציה באודותינו, ב”מסע לעולם טוב יותר” אשמח שתשתפו אותי בידע ובתובנות שלכם.
אז מחכה לשמוע מכם…
בברכת מסע מרתק ופורה,
שבוע טוב,
רחל קשת

נהניתם מהמאמר?
לימודי קיימות, מכללת כרכור – מכשירים יועצים אקולוגיים שייעודם להעביר הלאה את הידע והכלים לאנשים פרטיים, מוסדות, מפעלים וגופים בכדי לייצר את השינוי המיוחל במסגרות חינוכיות, במקומות עבודה, בתחומי האחריות התאגידית וכמובילי וסוכני שינוי במגוון תפקידים הכרחיים כגון: רכזי קהילות אקולוגיות, מנהלי איכות סביבה, אחראי שכונות מקיימות, רכזי תכניות הכשרה לפעילים סביבתיים ויועצי אקולוגיה מקיימת בשוק הפרטי, המוסדי והציבורי.