האור שבעור – חידוש הנעורים במצבים טבעיים

קיץ. אנחנו מסתובבות בחוץ ומכל פינה מבצבת פרסומת מרהיבה של דוגמנית בעלת לוק מושלם המוגש במארז פוטושופי מלוטש לתפארת הקידמה והטכנולוגיה.
וזה תמיד נראה אותנטי, אמיתי. לצד משקפי שמש, מוצרי קוסמטיקה, תכשיטים, נעליים, בגדים, תיקים, חומרי ניקוי, מכוניות, מלונות ואתרי ספא, תמיד ניצבת לה שם הטופ מודל התורנית עטויה בבגדים קלילים שחושפים חלקים נוספים (מושלמים לא פחות) של רגליים, כתפיים, זרועות ושיער. וההיא, על כל חלקיה, תמיד נראית מושלמת.

ארומתרפיה והעור – המראה של הנפש

המושלמת ממתינה בכל פינה (כדי שלא נשכח את החזון) בטלויזיה, עיתונים, מגזינים, שלטי חוצות, בתי קולנוע, תחבורה ציבורית ומרכזי קניות.
האידאל הוא אחד, חד משמעי, ומשותף לכולם: עור חלק, צעיר ובריא.
אז איך עושים את זה “על באמת”, כלומר בלי פוטושופ? ומהי המשמעות של סוגי העור השונים?
העור מכסה את כל שטח הגוף והינו האיבר הגדול ביותר בגוף. לעור יש תפקידים חשובים והוא מתפקד כחלק ממערכת החיסון המולדת ותפקידו, בין השאר, להגן מפני זיהומים וכימיקלים מזיקים.

עור הגוף מושפע משינויים בסביבה החיצונית (כגון שינויי מזג אוויר, זיהום אויר ועוד), אך מושפע בעיקר מהסביבה הפנימית – כלומר מהאופן שבו מערכות הגוף פועלות. משום כך, בעיות בעור- הן לרוב ביטוי של בעיות פנים מערכתיות של הגוף. הגישה ההוליסטית רואה בתפקוד העור את השתקפות נפשו של האדם.
למעשה העור הוא המראה של חיינו, המספר את רצף האירועים שבהם התנסינו במהלך חיינו. כל סימן, קמט או פגם מתאר פרק בחיינו. מאגר התחושות שחווינו כגון מתח, לחץ, משבר, כאב, אובדן, דיכאון וגם שמחה ואושר ניבטים אלינו מתוך פניו של האדם.

יש הבדל מהותי בין קמטים של חיי עצב וכאב לבין קמטים שנוצרו במהלך חיי שלווה ואושר.
העור “מרגיש” וחווה את מסלול חיינו המלא ומבטא את ההתנסויות באמצעות המראה של העור.

אפשר לאפיין מצבים נפשיים לסוגי עור שונים:

מצב של כעס – העור ייראה יבש ויאפיין אישיות “רגזנית” הנוטה לרטון ולכעוס. הסיבה לכך נעוצה בכך שהכעס פוגע בכבד. כתוצאה מהפגיעה בכבד הגוף אינו סופג את המרכיבים החיוניים מהמזון.
מצב של אבדן – יתבטא בעור אדמומי ופריחות. הצער והאובדן פוגעים בלב ומצב זה משפיע על צבעו של העור.
מצב של אדישות – יתבטא בעור ספוגי. לרוב לבעלי עודף שומן. העור מקבל את המראה הספוגי כתוצאה מתפקודי הטחול ומערכת הלימפה. אנשים מסוג זה יהיו אדישים, איטיים, “נשברים” בקלות, ונוחים להשפעות חיצוניות.
מצב של דאגה – יתבטא בעור שמנוני. אנשים בעלי דאגות, ודאגנים מטבעם נוטים להרבות בצריכת קפאין וקפה. סגנון זה יפגע במעי הגס ויגרום לנטייה לעצירויות.
מצב של פחד – מתאפיין בעור יבש ומצומק. הפחד פוגע בכליה ובשלפוחית השתן. המצב יתבטא במאפייני אישיות קיצוניים אשר יתבטאו בכעס, חוסר סבלנות ורוגז כללי.

ארומתרפיה: מה עושים כדי לשפר את המצב?

המפתח הוא להבין את המקור האמיתי הפנימי למראה העור ולטפל במצבים הרגשיים העמוקים באמצעות תהליכי עבודה אישיים אשר עוקבים אחר מסלולי ההרס הפנימי ומטפלים במצבי המתח, החרדה והכעסים בכדי להגיע לשלמות פנימית אשר תוקרן באור-עור פנינו.
בנוסף, מומלץ להקפיד על שימוש במוצרי קוסמטיקה שהן על בסיס טבעי בלבד. שמנים ארומטיים הם מומלצים במיוחד.
שלא כמוצרים הקוסמטיים המורכבים מכמויות גדולות של חומרים כימיים, השמנים הארומטיים אינם נשארים בגוף אלא מופרשים דרך השתן, הצואה, הזיעה ומערכת הנשימה. עור שמקבל טיפול קבוע על בסיס שמנים ארומטיים הופך להיות עור דינאמי, וחזק יותר באופן משמעותי. התמדה ואי שימוש במוצרי קוסמטיקה מלאכותיים מובילים לחידוש נעורי העור.

צריך לשים לב, כיום רוב חברות הקוסמטיקה מייצרות תכשירים המבוססים על שמנים ארומטיים, אבל לצורך ייצור מוצר בעל חיי מדף ארוכים הם גם ספוגים בחומרים כימיים רבים. כדאי להימנע מתכשירים אשר מיוצרים בתהליכים מלאכותיים. לא כל תווית “טבעי” המודבקת על תכשיר כזה או אחר, אכן משקפת את ההרכב הכימי המורכב של המוצר. לרוב מוצרים המיוצרים בתהליכים מורכבים מכילים תרכובות מזיקות כגון: פחם, זפת, אזבסט, צבעים מלאכותיים ומתכות מסרטנות.

מאחר ולנו, במכללת כרכור,
ברור שבחירת התמחות מקצועית היא החלטה חשובה, שההשלכות שלה על העתיד עצומה, בחרנו להזמין אתכם לפגישת ייעוץ בת כשעה, חינם!
הטבה כזאת לא ניתן למצוא בקלות  במכללות אחרות, אז בלי היסוסים מיותרים, התקשרו כבר עכשיו 072-3924690
אנחנו מחכים לכם. הקריירה החדשה שלכם כבר כאן!

נהניתם מהמאמר?
אנחנו מזמינים אתכם להתעמק במאמרים ובתכנים שלנו.

מתעניינים בלימודים בתחום המגוון של לימודי רפואה טבעית?
קראו עוד:

לימודי נטורופתיה |  לימודי תזונה טבעית |  פסיכותרפיה לימודים