לכל אחד מאתנו בשלב מסוים בחיים יש התמודדות עם כאב, תחושת הכאב מבחינתי משולה לסוג של שליחות שמטרתה לאותת לנו על חוסר איזון בגוף.
במרבית המקרים מקור הכאב נובע מנוכחות של נקודות הדק או בשמן המיקצועי trigger points נקודות אילו הן סוג של פלונטרים או "קשרים" קטנים בשרירי השלד.

לימודי נטורופתיה: עיסוי אינטגרטיבי

נקודות הדק נובעות ממספר גורמים: מצבי לחץ, טראומות, מצוקות נפשיות, עייפות ,חבלות, פעילות גופנית מאומצת, חוסר תנועתיות, נפילות, "צליפת שוט", מבנה עצמות בעייתי מולד, ויציבה לא נכונה שמעודדת עומס ישיר על שרירי הגוף.
נקודות הדק יכולות להיות הגורם לכאבי ראש, כאבי גב תחתון, צוואר המלווה בנוקשות ובטווח תנועה מוגבל, מיגרנות, נימולים בכפות הידיים,כאבי ברכיים, סחרחורות, דלקות מפרקים, מרפק טניס ואף פיברומיאלגיה.
טיפול בעיסוי אינטגרטיבי מתמקד באיתור נקודות ההדק ופירוקן.
וע"י כך החזרת השריר לטווח תנועה מקורי והפגת הכאב, שיפור הסירקולציה לשריר ואיזון תהליכי ההזנה בשריר.
הטיפול בנקודות הדק חייב להיות ממוקד לנקודות ספציפיות משום שלרוב נקודת הדק פעילה מקרינה כאב לאזור אחר וטיפול באזור ההקרנה לא יפתור את הבעיה והכאב יימשך. אך אם מאתרים את הנקודה הנכונה, במהרה תהיה הטבה משמעותית ברמת הכאב וההקרנה תעלם.
בשנותי האחרונות כמטפלת גוף נפש הבנתי שטיפול ללא התייחסות לנקודות הדק אינו פותר את שורש הכאב.
טיפול בעיסוי אינטגרטיבי נמשך כל עוד ישנו כאב בנקודה ברגע שהכאב נמוג, הבעיה נפתרה אך לעיתים יש צורך ביותר מטיפול אחד בעיקר אם הכאב קיים כבר שנים, אך חשוב לזכור שלחיות ללא כאב זה לא חלום.

כותבת המאמר, הילה גבאי, נטרופתית N.D מרכזת מגמת נטרופתיה במכללה לרפואה הוליסטית בכרכור.

לימודי נטורופתיה – גישה טיפולית המתחשבת באורח החיים הכולל ובגורמים נפשיים, סביבתיים ותזונתיים.
טיפול נטורופתי אינו מתמקד בהקלת הסימפטום אלא בהבנת מקור הבעיה, מתוך התבוננות והבנה של אותו המכלול, והתחשבות באספקטים נפשיים, תזונתיים, סביבתיים וכן הרגלים של אורח חיים ופעילות גופנית.