פרחי באך – טיפול

 

מאת:
עופרה שריד,
מטפלת בכירה בריפוי אנרגטי.

המחלות שלנו מספרות על המרחק שלנו מעצמנו
תהליך ריפוי בשיטת פרחי באך מיועד לקרב אותנו אל ה”אני” האמיתי שלנו, אל המקום היודע, האוהב והחופשי שבתוכנו.

פרחי באך – טיפול

ד"ר אדוארד באך (1936- 1886) רופא, מדען, אימונולוג והומאופת בריטי, אשר הקדיש את חייו לחיפוש אחר תרופה פשוטה לשימוש ללא השפעה מזיקה מסביר בספרו Heal Thyself (" רפא עצמך " ) כי "מחלות, במקורן, אינה תופעה פיזית. מה שאנו מכנים "מחלה", אינו אלא השלב האחרון בתהליך ממושך הקורה בגופנו המחלה היא תוצאה של קונפליקט בין רוח לנפש ולעולם לא תיעלם אלא דרך מאמצים נפשיים וספיריטואליים. כל המאמצים המכוונים לטיפול בגוף בלבד הם שטחיים, ומצליחים אך ורק לתקן באופן זמני את נזקי המחלה, אולם מאחר שגורמי המחלה נשארים פעילים, היא יכולה לשוב בכל רגע…"
על-פי תפיסתו, בכל אחד מאיתנו קיימת נשמה נצחית, הבוחרת להתגלם כבן-אנוש לשם התפתחות ומימוש ייעודה. הנשמה בוחרת מראש בנסיבות החיים שיאפשרו לה ללמוד את אשר היא זקוקה לו. בהיותנו ילדים רכים אנו מחוברים לעצמי האמיתי שלנו יותר מאי-פעם ומודעים לתפקידנו. אילוצי החיים והשפעותיהם של הסובבים אותנו גורמים לנו להתרחק מהקול הפנימי, ואנו מאבדים את החיבור הטבעי שלנו לאותו המקום ש "יודע". כאן מתחיל הפער בין רצון הנשמה ובין מה שאנו מאפשרים לעצמנו להיות.

פרחי באך, ריפוי מהטבע

ד"ר באך האמין כי תרופות המסייעות בתהליך הריפוי קיימות בטבע, והושמו שם על-ידי רחמיו של בורא עולם, ובשנים 1936-1928 הוא גילה את מה שמוכר לנו כתמציות פרחי באך. הטיפול בשיטת ריפוי זו מבקש להזכיר לאדם את מהותו השלמה ולאפשר לו להשתחרר מדפוסים מגבילים.

מדובר ב-38 תמציות אנרגטיות, אשר כל אחת מהן מאזנת מצב רגשי מוגדר. נטילת התמצית המתאימה שוטפת את הגוף בתדר אנרגטי הרצוי ומביאה לשחרור התדר של הרגש החוסם. התדר הטבעי שמאפיין את המצב הנורמלי חוזר לפעולה תקינה, והזרימה האנרגטית בגוף מתאזנת.

לפי הבנתו, תהליך של ריפוי אמיתי מחייב את השלבים הבאים:

  1. ההכרה בקיומה של האלוהות בתוכנו, וביכולתנו להתגבר על כל מה שמוטעה.
  2. ידיעה כי המקור למחלות הוא חוסר הרמוניה בין הנפש ובין האישיות שלנו.
  3. הנכונות והיכולת שלנו לגלות את המגרעות הגורמות לקונפליקט הפנימי.
  4. הסרה של מגרעות אלו על ידי פיתוח תכונות נגדיות.

פחדים וחרדות, מתח, כעס, חוסר אונים, דיכאון וכד' כל אלה ידועים כמחלישים את מערכת החיסון, ולכן איזונם נחוץ בתהליך הריפוי. יתרה מכך, תהליך מעמיק יגלה מהו המקור הרגשי שהביא לריחוק מה"עצמי" ויאפשר להביא לאיזונו.
המטופל יוצא למסע של היכרות עם עצמו, לתהליך של הזדככות. כשהתהליך פועל בהצלחה, דיוק בהתאמת התמצית הנחוצה, פתיחות מצד המטופל לתהליך פנימי זה – יחוש האדם הקלה בסימפטומים שסבל מהם. רגשות שונים כמו שמחה, אומץ ורוגע ישובו להיות חלק טבעי מחוויית חייו. כשתהליך הריפוי הושלם והמסר הפנימי הובן, מסיימת המחלה את תפקידה ואינה נחוצה עוד.

פרחי באך – הדרך שלנו אל עצמנו

חשוב לו לאדם לאהוב את עצמו. זהו כלל ראשון בדרך לריפוי. כאשר אני ועצמי חיים במשותף – אין מקום למחלה לצמוח. ניתן לדמות את מחלותינו לבועות המתפתחות בכל פעם שאנו מתרחקים מעצמנו. מחלה ניזונה מאנרגיית חיים המאפשרת לה לגדול ולהתפתח. היא נוצרת במקום שבו הרחקתי מעצמי חלקים שהתקשיתי לקבלם מסיבה כלשהי: אולי זו חוויה שהעדפתי למחוק, אולי מצב שבו לא הייתי מוכנה להכיר שגם זו אני. בניסיון הזה להרחיק אותי מעצמי גדלה מחלה. ועכשיו, כשהבועות הללו מכבידות ומעיקות, אני מתקשה עוד יותר ומעדיפה שוב להרחיק מעצמי גם את ה "צרות" הללו. מי אינו מכיר את התחושה שהייתי מוכנה לקבל בנקודה זו "מעיל חדש" ולהתחיל מההתחלה בלי כל ה"טעויות" שיצרתי בחיי…
ובכן, האמת הפשוטה היא, שאת המחלות שלנו רק אנחנו נוכל לרפא על-ידי כך שנסכים לחזור לעצמנו ולאפשר למקום שניסינו להרחיק – להתקרב אלינו בחזרה. נסכים לקבל את עצמנו גם במקומות הפחות מחמיאים, לאהוב אותנו גם אם קשה, לטפל בצורה אחראית בבועות החולות שיצרנו, לקבל את כל העזרה והריפוי הפיזי, אך לא פחות מכך – להתייחס לכל אותם רגשות שהכחשנו, להתמודד עם כל המטענים שהחשבנו כ"שליליים" מתוך הבנה כי "אני זה מה שאני", לאהוב את עצמי, להיות קרובה אלי תמיד, בכדי שאף גורם מפריד לא יוכל לחצוץ בינינו.

הנשמה החכמה הנצחית, אור האלוהות השוכן בכל אדם, שואף להתממש במלוא תפארתו בכדי שאנו נהיה בדיוק מה שנועדנו להיות. כאשר האדם נמצא במקום שלו – הוא בריא. אין למחלה מקום. כל תא בגוף עסוק במימוש המלא של הפוטנציאל.

ניתן לטפל באמצעות פרחי באך בכל בעיה: מחלה פיזית, מחסום רגשי או חוסר איזון מנטלי. הטיפול מסוגל לסייע לכל אדם בכל גיל, כולל תינוקות וילדים. שיטת הטיפול היא עדינה אך עמוקה ביותר ומעלה בין היתר ריאקציות ולכן מומלץ לפנות למטפל מוסמך שהוכשר במוסד מוכר.

מרגישים שאמנות הריפוי בוערת בעצמותיכם?
תמיד חלמתם על קריירה בתחום רפואת גוף-נפש?
חושבים על לימודי פרחי באך?
זה הזמן להתקשר 072-3924690 ולעשות צעד חשוב לקראת עתיד מקצועי מתגמל
במכללה מהמובילות בארץ ללימודי רפואה הוליסטית באווירה המאפשרת התפתחות ומיטב המנחים.