אדוורד יצר איתי קשר. הוא היה זקוק לפגישה דחופה, מפני שהכאב ומוגבלותו בכתפיו הגיעו לעוצמות כאלה, שלא יכל לישון בלילה. למרות שהיה רק בן 38, הוא אמר שהוא הולך כמו אדם בן שמונים.
נראה, כי לא הייתה סיבה מיוחדת למוגבלות בכתפיו. הוא היה נשוי מזה מספר שנים, ורק עכשיו נולד הילד הראשון. עבודתו לא חייבה מאמץ גופני של הרמת דברים כבדים אך הייתה תובענית. כמתכנת מחשבים עבור חברה גדולה הוא ישב במשך שעות מול מסך המחשב, וכמה שעבד שעות רבות יותר במשך היום, כך גבר תחושת הכאב ואי הנוחות.
תחילה טיפל רופאו בבעיה בעזרת כדורים משככים כאבים, אך כאשר לא השתפר המצב, הוא קיבל שתי זריקות קורטיזון. הוא תיאר את הכאב של שתי זריקות אלה כ”מייסר”. בהתחלה הוא חש הקלה מסוימת, אך שישה חודשים לאחר מכן חזר המצב לקדמותו.

כתף קפואה, טיפול רפלקסולוגיה

הרגישות ברפלקסים של הכתפיים הייתה קיצונית, גם עמוד השדרה של בית החזה והצוואר חשף מתח רב ודלקת.
לאחר הטיפול הראשון הוא דיווח, כי למעשה המצב היה גרוע יותר. הרגעתי אותו ואמרתי, כי לעתים קרובות מחמיר המצב מעט לפני שהוא משתפר בעקבות הטיפול ברפלקסולוגיה, במיוחד בטיפול הראשון.
אדוורד הגיע לטיפוליו השבועיים, ובאופן מאוד הדרגתי התחיל המצב להשתפר. בראש וראשונה, ירדה רמת הכאב ולאחר מכן, בהדרגה, הוא הצליח להרים את זרועותיו, כל שבוע עוד קצת.
עם הזמן למדנו להכיר אחד את השני, והוא סיפר לי, שהאחריות על הנישואין, המשכנתא והתינוק החדש גרמה לו למתח רב, ושהוא דאג בגלל הביטחון בעבודה ועוד דברים נוספים.
הסברתי לו, כי הכתפיים הן המקום שעליו אנו עומסים בדרך כלל את כל אחריותנו. משמעותן של כתפיים מתוחות היא לעתים קרובות נשיאת מטענים רבים מדי. כתפינו כואבות ומתאבנות, כאשר אנחנו לא מביעים את צרכינו האמיתיים, בזמן שאנחנו עושים דבר, שהיינו מעדיפים לא לעשותו.
הוא אמר, שהוא חשש לחלוק את חוסר הביטחון הזה עם אשתו, שמא היא תחשוב שהוא חלש ורכרוכי.
ייתכן כי העובדה שאדוורד קיבל את הסיבה למצבו עזרה באופן יוצא מן הכלל, כי לאחר שמונה שבועות של טיפול ברפלקסולוגיה מצב כתפו הפך לעניין של העבר. אדוורד עדיין חוזר מדי פעם. הוא אומר, שכאשר הוא “מרגיש כמו נערת החלב העומסת את עולה” הוא מתקשר וקובע פגישה נוספת.
הרפלקסים בכפות הרגליים אשר חושפים רגישות במקרה של כתף קפואה:
רגישויות בעוצמה רבה הופיעו בכתפיו, צווארו ובעמוד השדרה של בית החזה.
צמחי מרפא מועילים, ויטמינים ועצות של תזונה נכונה:במקרים של כתף קפואה:
סוגים מרגיעים שונים של תה צמחי כגון תה קמומיל עשויים לעזור ולהרגיע במצבים מתוחים ולחוצים.
B5 (חומץ פנטותנית): 250 מג’ 2-4 פעמים ביום עשוי להקל על הסימפטומים הכואבים.
1-2גר’ של ויטמין C ביום עוזרים לגידים ולעצמות.
ויטמין E ידוע בתכונותיו האנטי-דלקתיות.