מכללת כרכור | מדיטציה מונחית עוזרת בריפוי

לנסיגת המחלה כתוצאה ממדיטציה מונחית יש ערך מעשי גבוה יותר.
הרופא האוסטרלי דר’ איינסליק מירז(Dr Ainslic Mears) השיג תוצאות ראויות לציון. לאחר שלימד את מטופליו ‘מדיטציה אינטנסיבית’ הוא דיווח, כי “אצל 10% התכווץ הגידול בקצב ניכר” ואצל 50% השתפרה איכות החיים באופן בולט” (Aust Fam Phys, 1980; 9: 322-5).

מיינדפולס ומדיטציה מונחית ככלי ריפוי

בשנים האחרונות מציעים רופאים קנאדיים לחולים עם מחלת סרטן במצב מתקדם קורס שנתי של מדיטציה יומית, הרגעה ודמיון מודרך. בבדיקת המעקב שבע שנים לאחר הקורס 5% של החולים, אשר עסקו באינטנסיביות בשיטות לעזרה עצמית, החלימו לגמרי. בניגוד לכך, חולים, אשר יישמו את התרפיות במידה מוגבלת בלבד, נפטרו יחסית מהר (Integr Cancer Ther, 2002; 1: 146-61).

ייתכן, כי השימוש החכם ביותר בשיטת ‘הרוח גוברת על הסרטן’, היא מה שמכונה ‘הרפואה החדשה’, ואשר חלוצה היה דר ריקה-גארד המר (Dr Ryke-Geerd Hamer) בגרמניה. הוא התרשם ממספרם הגדול של קונפליקטים רגשיים בלתי פתורים, אשר הסתתרו בנפשם של חולי הסרטן שלו
(ראה WDDTY גיליון 15 מס’ 4).

מה אנחנו לומדים מכל אלה?
קודם כול, אמנם, רוב המקרים של נסיגה ספונטנית קורים במחלת הסרטן , אך תופעה זו קיימת בטווח רחב של מחלות קשות וניתן להניח, כי לגוף יכולת גדולה לרפא את עצמו. גם, הנסיגה הספונטנית היא שכיחה הרבה יותר מכפי שאנו נוטים לחשוב,
דבר המזהיר אותנו מפני קבלה אוטומטית של התערבויות רפואיות העלולים להזיק, אם באופן בולט הסיכונים גוברים על התועלת. נפתח תחום חדש של מחקר – ובמיוחד נשאלות שאלת על כוחה של המערכת החיסונית. בנוסף לכך, העובדה כי נסיגות ספונטניות התרחשו בעקבות עירוי דם מחולים, אשר כבר החלימו ללא התערבות רפואית, מעלה את האפשרות של קיום גורמים בדם או גורמי אנרגיה הניתנים לפיתוח למטרות טיפול. משמעות הדבר, כי לרופא אסור באופן מוחלט לקבוע פסק דין מוות לחולים, מפני שאף אחד אינו יכול לדעת מי יחיה ומי לא. ואחרון, סוכני הריפוי היעילים ביותר עשויים לבוא מתוך המוח הפתוח של עצמנו.

כעת ברור כי נסים יכולים להתרחש, ואכן הם קורים – כפי הנראה כמעט כעניין שבשיגרה. אך הסיכויים הטובים ביותר לריפוי ולהחלמה טמונים בהחלטתנו – ולא חשוב במה היא כרוכה- להיות חיים מאושרים ובעלי משמעות.

פרטים נוספים על – קורס מיינדפולנס

מאחר ולנו, במכללת כרכור,
ברור שבחירת התמחות מקצועית היא החלטה חשובה, שההשלכות שלה על העתיד עצומה, בחרנו להזמין אתכם לפגישת ייעוץ בת כשעה, חינם!
הטבה כזאת לא ניתן למצוא בקלות  במכללות אחרות, אז בלי היסוסים מיותרים, התקשרו כבר עכשיו 072-3924690
אנחנו מחכים לכם. הקריירה החדשה שלכם כבר כאן!

נהניתם מהמאמר?
אנחנו מזמינים אתכם להתעמק במאמרים ובתכנים שלנו.

מתעניינים בלימודים בתחום המגוון של לימודי רפואה טבעית?
קראו עוד:

לימודי נטורופתיה |  לימודי תזונה טבעית |  פסיכותרפיה לימודים