במהלך קורסי כתיבה ובטיפולים האישיים והקבוצתיים אני נוהגת לבקש ממטופלי ומתלמידי להתבונן על סיפור חייהם ולבחור נקודות ואבני דרך ולכתוב עליהן. אחד התרגילים האהובים עלי הוא : ” ההרצאה האחרונה “, המבוסס על ספר בשם זה. בספר מרצה באוניברסיטה, שחלה ועמד למות, כתב את ההרצאה האחרונה שלו .. ” אבל ההרצאה לא עסקה במוות, אלא בחיים – היא עסקה בהגשמת חלומות ,התגברות על מכשולים ואיך באמת לחיות את הרגע” ( “ההרצאה האחרונה” מאת: פרופ’ רנדי פאוש”,הוצאת מטר )

היה זה בחודש יוני האחרון, ממש לפני המפגש האחרון של קורס ‘כתיבה טיפולית’ במכללת כרכור, כאשר ביקשתי מהמשתתפות לכתוב את: “ההרצאה האחרונה שלי “. עיניים חוששות הביטו בי , סימני שאלה מוטרדים ומרצדים … “התכוונת ממש להרצאה האחרונה ? ” , “את בטוחה? “

כן, אני משיבה, זה המשכה של הכתיבה הסיפור האוטוביוגרפי שלכן. אני ממשיכה ומוסיפה : זו הזדמנות להתבונן על סיפור חייכן אחרת .. אילו הייתן כותבות הרצאה אחרונה שבה אתן רוצות להנחיל לאלה שאחריכן את מה שלמדתן, הבנתן בחיים , מה ולמי הייתן כותבות? מה אתן רוצות למסור לעולם? אילו ערכים ? תובנות מסרים ומחשבות ..

מפלס החרדה ירד… , הוספתי: “זוהי סגולה לאריכות ימים”, חיוכים קלים עלו ואנחת רווחה נשמעה .

המשתתפות כתבו את: ‘ההרצאה האחרונה’ שלהן, הן כתבו על העבר וההווה וגם על העתיד .. הן חוו בעוצמה ובעומק את כוחות הריפוי הטמונים בכתיבה .. כתיבת “ההרצאה האחרונה”, הייתה עבורן הזדמנות מרגשת להתבוננות רפלקטיבית מיטיבה על החיים שלהן. הוכחה כתובה שיש להן מה להעניק לאחרים. הכתיבה זימנה קבלה עצמית ולא שיפוטית.. הפנמת תובנות .. וכוונות ורצונות להגשים חלומות ומשאלות בחיים עכשיו ..

שקט עמוק השתרר כאשר הקריאו משתתפות הקורס את ‘ההרצאות האחרונות’,.. היה נוגע ומפעים להשמיע וגם להאזין .. עולמות נפרשו, סיפורי חיים נארגו, תובנות הדהדו ואף טלטלו. כישורים ומשאבים, יכולות התמודדות ועוצמות הציפו וחלחלו , ירושות רוחניות נמסרו וניתנו .. הכל נגע במשמעות החיים אז, היום וממחר … לאחר מכן הביעו מחשבות ותחושות :

“להפתעתי הבנתי שחייתי חיים מלאים ומשמעותיים “

” אנחנו כל כך דומים ומאידך שונים.. והדרך עוד נמשכת ”

” הכתיבה של ההרצאה האחרונה הייתה עבורי טיפול בפני עצמו .. “

” צריך לנצל את הזמן, ליישם את כל מה שאמרתי וכתבתי”

” אני רוצה לחיות היום .. כך שההרצאה האחרונה שלי תהייה משמעותית .. “

אני מבקשת המטופלים שלי לכתוב בשעת ולאחר המפגשים. הם עוברים תהליכי ריפוי עמוקים באמצעות החיבור לכתיבה ולטקסט.

ביקשתי מהמשתתפות בקבוצה טיפולית של נשים במצבי סיכון לכתוב את: ‘ההרצאה האחרונה’. הן הקדישו לכך זמן רגש ומחשבה, כתבו בבית במחברת שליוותה אותן במהלך המפגשים. כאשר הקריאו בקבוצה.. היו אלה רגעי התרגשות והתעלות .. הן וההרצאות נפגשו זו בזו והדהדו זו לזו :

אחת מהן .. סיפרה שלאחר שכתבה את ההרצאה האחרונה , התנהגה עם אימה המבוגרת פחות בכעס ושיפוטיות ויותר בחמלה ואהבה, “הבנתי שהזמן קצר שלה ושלי .. הבנתי אותה אחרת .. “

האחרת אמרה שכאשר שמעה את ‘ההרצאה האחרונה’ של חברתה, זה גרם לה לקבל את עצמה ואת דרך חייה , השלישית סיפרה שהחליטה לשנות את כיוון חייה בעקבות הכתיבה הזו …

אכן הכתיבה -נוגעת ..מתבוננת.. יצירתית ומרפאה ..

מאחר ולנו, במכללת כרכור,
ברור שבחירת התמחות מקצועית היא החלטה חשובה, שההשלכות שלה על העתיד עצומה, בחרנו להזמין אתכם לפגישת ייעוץ בת כשעה, חינם!
הטבה כזאת לא ניתן למצוא בקלות  במכללות אחרות, אז בלי היסוסים מיותרים, התקשרו כבר עכשיו 072-3924690
אנחנו מחכים לכם. הקריירה החדשה שלכם כבר כאן!

נהניתם מהמאמר?
אנחנו מזמינים אתכם להתעמק במאמרים ובתכנים שלנו.

מתעניינים בלימודים בתחום המגוון של לימודי רפואה טבעית?
קראו עוד על

כתיבה יצירתית טיפולית – קורס ביבליותרפיה