דוגמא לעבודה קבוצתית:

יום היערכות לקראת פתיחת שנת הלימודים, צוות עובדים בפנימיה של כפר נוער:
מורים, יועצים, מדריכי נוער, משפחות אומנה, צוות אחזקה, ואנשי מטבח.
סדנא של 5 שעות – המהווה גם יום גיבוש לצוות והיכרות עם כלי העבודה של הקלפים (לחלק מאנשי הצוות – שלא פגשו בהם לפני כן).
באמצעות קלפי הטיפול והאימון, עשינו תהליך של עבודה בנושא ייעוד. חקירה של המשמעות הערכית של העבודה של הצוות במקום.
כלומר, מעבר לפרנסה…מה המשמעות של העשייה שלהם? עשינו עבודה של הגדרה, מודעות, וחיזוק תחושת הייעוד.

הקלפים הסמויים שנבחרו מערכות שונות, באמצעות השאלות שהועלו – והביאו לשיחה בכל שלב, אתגרו את האנשים לחפש משמעויות חדשות לעשייה שלהם. להבין מה נכון להם לעשות או לבטא, ומה לא נכון להם- ממה עליהם להימנע תוך כדי העבודה, והובילו להצעות ודיון בצעדים מעשיים כדי לממש את התובנות.

אנשי הצוות יצאו מחוזקים בנקודות מבט אישיות חדשות לגבי הבחירה שלהם לעבוד במקום,
הם קיבלו תובנות חדשות לגבי המשמעות של העשייה האישית שלהם וזה תרם להבנת הייעוד שלהם –להבנת העשייה הערכית שלהם.

התהליך תרם לצוות – לקבוצה, לגיבוש ולשיתוף, כי הם העלו וחלקו נושאים שלא נדונו לפני כן במסגרת הזאת. הם התחזקו בתחושת הייעוד המשותפת שלהם סביב העבודה המאתגרת במקום.

דוגמא לעבודה פרטנית:
בחורה בת 23, כשרונית מאוד בנגינה והלחנה בגיטרה, מתלבטת האם להשקיע את עצמה מבחינה מקצועית בעניין: ללמוד פיתוח קול, שיעורי נגינה והלחנה, להופיע ועוד. לעומת, ללמוד לימודי חינוך לגיל הרך.

להבדיל מקלפי טארות – שבהם "שואלים את הקלפים" מה נכון לה, ואם זה נכון – כן או לא… בקלפי טיפול ואימון, עושים את עבודת החקירה והמודעות איתה. הקלפים הם אמצעי לגרום לה לחקור ולהבין את עצמה ואת הדילמה שלה יותר לעומק. התשובות הם שלה – והמטפל רק מפעיל את התהליך: בוחר את הקלפים הרלוונטיים לנושא, שואל, מכוון, מוביל, מעלה עוד נקודות מבט ואופציות לחקירה, ואף מוביל לעיתים להתחייבות לצעדים מעשיים בעקבות תובנות.

בתהליך הזה עבדנו על שאלות כמו: איזה עוצמות/יכולות יש לך בכל תחום? איזה חסימות/עכבות יש לך בכל תחום? מה צריך לבוא לידי ביטוי כדי שהדבר יתממש? ועוד

דרך הקלפים הסמויים שעלו – עם תמונות ומילים, היא היגיעה לתובנות חדשות לגבי ההתלבטויות שלה, ראתה דברים בפרספקטיבה חדשה שעזרה לה למקד את הבחירה שלה ולפתור את ההתלבטות שלה.