מאת:
עופרה שריד,
מטפלת בכירה בריפוי אנרגטי.

הידע של צ’אקרות מסייע לנו להבין את צרכי הגוף נפש שלנו ואת הסיבה להופעתו של כאב או חולי דווקא באזור הספציפי עליו ממונה צ’קרה מסויימת. ידע זה מזכיר לנו את השיעורים הרוחניים עמם עלינו להתמודד, התובנות האישיות והחברתיות שנרכוש במהלך המסע מבוססות על אותן אבני יסוד, המאפשרות צמיחה וריפוי לפרט ולחברה כולה. בחרתי להרחיב מעט על החשיבות של צ’קרה שלישית, זוהי צ’קרה טעונה ומורכבת אשר נוטה להיחסם בקלות ולא פעם מתקשים להבין את מהותה.

לימודי הילינג: צ'אקרות ותדרים

ראשית נבהיר כי משמעות המילה צ’קרה היא גלגל, והכוונה למרכז שבו עוברת אנרגיה הנחוצה לגוף לשם התפתחותו ותפקודו האופטימאלי פיסית, נפשית מנטאלית ורוחנית. כל אחת מהצ’קרות בעלת תחום אחריות ספציפי, ואם ננסה לאסוף את כלל ההיבטים עליה היא ממונה או ננסה לאסוף את כלל המסרים שתפקידה להזכיר נוכל לזהות טון, ויברציה מסוימת, תדר המאפיין אותה. כמו בתזמורת שבה לכל כלי נגינה הצלילים הייחודיים לו, חליל מביא את התדר שלו והתוף מביא את התדר שלו, לכל אחד מהם יכולות שונות, כאשר הצלילים מתחברים בהרמוניה השפעת היצירה היא חסרת גבולות. כך גם צ’אקרות, מפיקות ופועלות על תדרים שונים אשר ביחד בשיתוף פעולה בניהן מאפשרות את קיומה והדהודה של יצירת המופת הייחודית. אנחנו והאופן שבו אנו חיים את חיינו וממלאים את תפקידנו בקונצרט הגדול של החיים. על אף העובדה שאין אדם זהה לאדם אחר, לכל בני האדם מצפות התמודדויות דומות במהלך חיינו, החל מרגע לידתנו ועד היום שנעזוב… הסיפורים אולי שונים אך ההתמודדויות דומות. המשאבים הרוחניים האמיתיים שיסיעו לנו להתמודד ברגעי קשים זמינים לכולנו. בעוד שהצ’קרות הנמוכות- צ’אקרת הבסיס והמין, עוסקות בנושאים ארציים, ראשוניים, פיסיים במהותם, יצר ההישרדות, אינסטינקטים, דחפים והצרכים הבסיסים לשם קיומנו, כאשר אנו מטפסים במעלה הגופנפש שלנו הופכת צ’קרה שלישית את חומרי הגלם והאנרגיות הבלתי מודעות שלנו לאנרגיה רגשית מודעת כזאת שתסייע לנו לקיים מערכות יחסים רחבות ומפותחות יותר עם הסובב אותנו ולאפשר לייחודיות שלנו לצאת אל העולם. שמה של הצ’קרה, הסולר פלקסוס, מקום מושבה של השמש מלמד על סוג האנרגיה הקורנת שהיא מפיצה, האור הפנימי שלנו, אותו זוהר ייחודי לנו והיכולת להביא אור זה בכל מקום בו אני נוכח. עם כן, מה הבעיה שנסתובב בעולם מאירים ומודעים…שנמלא את תפקידנו כפי שנועדנו ונשרת את רצונו של האל, האלה, הבריאה או הטבע?

לימודי הילינג: צ'אקרות ומערכות יחסים

כאשר אנו עוסקים ביכולתו של האדם לקיים מערכות יחסים רחבות ומשמעותיות עם בני אדם אחרים מתוך מקום של כבוד הדדי והכלה אנו נדרשים בראש ובראשונה להבין את עצמנו ולכבד את מי שאנחנו באמת כאשר אנחנו בקשר עם החלקים המוחצנים והמופנמים כאחד. ובכדי שנוכל להתמודד עם החלקים שקשה לנו להכיר בהם בתוכנו נדרשת מאיתנו האמונה כי מה שאני זה טוב, על כל המרכיבים, היפים והמכוערים, הכול זה חלק מהשלם שהוא אני, אינני יכולה להיות דבר אחר מלבדי, אין אדם אחר בעולם אשר זהה לי, לכל אחד הייחוד שלו ולכל אחד ואחת מאיתנו יש חלקים מוארים וישנם חלקים חשוכים. מערכות יחסים הן מורכבות כיוון שמדובר במפגש בין שני כוחות, לכל אחד מהצדדים יש טון מסוים דומיננטי הוא זה הנראה על פני השטח כאשר הוא למעשה נבנה על כוח נגדי מוסתר או מדוכא השוכן לרוב ברמה של תת המודע. את מה שלא נפתור בתוכנו נמשיך לפגוש בחוץ, על מנת שנוכל להתמודד עם אותו עניין לא פתור אשר מנהל אותנו ומונע מבעדנו לחיות ולהגיב ממקום אמיתי אותנטי. רגשות מודחקים וטראומות לא פתורות מהעבר מכבידים על מרכז זה וחוסמים אותו. ביקורת שספגנו או הדרך שבה התייחסו אלינו בעבר מעצבת ומעוותת את התפיסה העצמית ויוצרת כאב, כיווץ, בושה או כעס שמכתיבים את האופן שבו ננהג עם אחרים בזמן קונפליקט.כאשר נהייה חזקים מספיק להתמודד עם רגשותינו באשר הם, נוכל להיות נוכחים בצורה הרמונית יותר גם בחברה ולקחת אחריות על החלק שלי אותו אני מביאה למפגש ולחיים ורק מתוך ההבנה הזו נוכל לרפא את המציאות עמה אנו מתמודדים.

לימודי הילינג: צ'אקרות וכאב

כאב יושב במקומות שאיננו רוצים קשר עמם, ואנו מנסים לברוח מעצמנו ולחפש תחליפים חיצוניים שירחיקו אותנו ממקומות המזכירים את מידת פגיעותינו. מקומות בהם תפסנו עצמנו חסרי כוחות, חסרי אונים ואז המקום הפגוע נשאר דחוק סגור לא מודע, ללא ערוץ שמסוגל לשחרר את המאסה האנרגטית המצטברת בפנים. מחסן הרגשות הבלתי פתורים שלנו, משפיע על המגנט שיושב בפנים ומושך אלינו חוויות חיצוניות, מפגשים עם העולם שמזכירים לנו שוב ושוב את הכאב שעלינו לפתור מבלי שנבין למה ומדוע כך נראית המציאות שלנו.כאשר צ’אקרה חסומה נמצא אדם שסובל מבעיות של דימוי וביטחון עצמי אדם שהגבולות אינם ברורים לו והוא מנוהל סביב נושאים של שליטה וכוחנות, או לחילופין חולשה וכניעה. כאשר מקומנו אינו ברור לנו נמצא עצמנו עסוקים במדידה והשוואה בלתי פוסקת לאחר הניסיון להשיג הכרה עצמית או חברתית מבחוץ. ההילר עובד עם אותה האנרגיה שמוקרנת ממך, הוא ינסה לקלוט את המצב הפנימי ולהביאו למודעות של האדם על מנת שזה יוכל להתחשב במצב האמיתי שבו הוא נמצא ולהעריך נכונה את יכולותיו ומגבלותיו בכדי שיכול לסמוך על עצמו גם במפגש עם סוגי אנרגיות שונים. הנוכחות המוקרנת ממך משפיעה על כל סיטואציה גם אם אינך מודע לה. גם אם המילים שיוצאות מפיך אינן תואמות את מה שקורה בפנים, זה יורגש והיקום יגיב לתדר שנמצא בפנים.הרגשות הבלתי מעוכלים שלנו עשויים במצב זה לגרום לתסיסה פנימית שתשאף להתפרץ בנקודות החולשה שלנו. אצל אחד יופיעו התפרצויות כעס ופגיעה באנשים קרובים, לא פעם אנו מוצאים עצמנו מגיבים בצורה חסרת פרופורציה למציאות, או מפרקים את מטען רגשותינו על אדם אחר שכלל אינו אשם ב”רעילות” שלנו, אך איננו מסוגלים להבין את עצמנו ולכן נמהר להצדיק ולחזק את בחירתנו גם אם עמוק בפנים אנו יודעים שמשהו יצא מאיזון, ואנחנו מרמים את עצמנו. מערכות יחסים רבות נופלות במקום הזה שבו כל אחד מהצדדים רוצה לצאת צודק, ואינו מסוגל כלל לראות את עצמו ביחס לאחר… האגו שלנו… כן …יושב על מרכז זה. אצל האחר המופנם יותר זה שמתקשה להתמודד עם רגשות תפרוץ האש דווקא פנימה, ותתחיל לפגוע באברים פנימיים, כיבים דלקות או ממש אכילה עצמית . מבחינה פיסית ממוקמת צ’קרה זו מתחת לכלוב הצלעות. היא אחראית על הסרעפת ותהליך הנשימה, מערכת העיכול, העור, אחראית על מערכת החיסון. מערכות אלו אף הן מאפשרות לגוף לקבל אנרגיה מבחוץ, אויר, מזון ולאחר תהליך של מיון וספיגה לשחרר החוצה את מה שאינו נחוץ לנו. בעיות במערכות אלו כמו הפרעות אכילה, קשיים בעיכול, אלרגיות, בעיות נשימה, אסטמה, קשיים בתפקוד מערכת החיסון ועד סרטן מלמדות אותנו כי צ’קרה איננה מאוזנת ונדרש טיפול באנרגיה הרגשית. היכולת שלנו לזהות עם אלו “חומרים” אנו באים במגע, מה שלי ומה של האחר, מהו תפקידי וחלקי בסיטואציה, ומה עלי לשחרר. כאשר נוכל להביא לזרימה מאוזנת של האנרגיה במרכז זה יוכל האדם להיזכר בכוחותיו האמיתיים, ולחוש ביטחון עצמי מעצם היותו, לסמוך על עמוד השדרה הפנימי שלו ולקיים קשרים בריאים עם סביבתו.

לימודי הילינג מאפשרים לנו להתחבר לידע הקדום ולהמשיך לעשות בו שימוש. לימודי הילינג, מכללת כרכור מקנים ידע במבנה האנרגטי של האדם והתנסות בטכניקות לזיהוי חסימות ודרכי פתיחתן. אחד היתרונות המעניינים של לימודי הילינג הוא היכולת לשלוח ריפוי על פני מרחק פיזי, מה שמאפשר טיפול מרחוק. הילינג יכול להשתלב בקלות עם טיפולי מגע שונים כמו רפלקסולוגיה, עיסוי ועוד.