fbpx

ניהול כאב כרוני: פירמידת המזון

מכללת כרכור | נטורופתיה: ניהול כאב כרוני: פירמידת המזון

בהינתן התכונות האנטי-דלקתיות של מרכיבי מזון רבים, והעובדה שרמות נמוכות יותר של מרקרים לדלקת ולחץ חמצוני תואמות לכאב כרוניחלש יותר, סקירה שנערכה לאחרונה העריכה מידע קיים לקביעה האם קיים טיפול תזונתי אופטימלי לניהול כאב כרוני.

תוצאות ניתוח של 172 מאמרים מחקריים הובילו את כותבי המחקר לתכנן פירמידת מזון היפותטית המשמשת ככלי אינטגרטיבי בטיפול בכאב כרוני, כמו גם לעזור לחוקרים אחרים להתרכז בקשרים האפשריים שלרוב מתעלמים מהם בין תזונה לכאב כרוני. תבנית האכילה המתוארת בפירמידה זו ומומלצת לכאב כרוני דומה מאוד לתזונה המזרח תיכונית.

תזונה המזרח-תיכונית

התזונה המזרח-תיכונית הוכתרה בתור תזונת השנה לשנת 2019 על ידי מגזין החדשות האמריקאי, U.S. News & World Report, ונראה כי היא מכילה את רוב היתרונות התזונתיים. לכן קיימים יתרונות רבים לתזונה המזרח-תיכונית בתור טיפול תזונתי בניהול כאב כרוני באנשים מבוגרים. בנוסף, ניתן להמליץ גם על צריכה יומיומית של מולטי-ויטמין איכותי, ואחד או יותר תוספי תזונה ספציפיים נוספים.
פירמידת מזון אנטי דלקתית
בסיס הפירמידה ממליץ על 1.5-2 ליטרים של מים ביום.
לאחר מכן, המזונות מומלצים בסדר עדיפות יורד:
ירקות ופירות
פחמימות עשירות בנוטריינטים ודגנים מלאים
שמן זית כתית מעולה
יין אדום
יוגורט
תבלינים
גרעינים ואגוזים
קטניות
דגים
ביצים
גבינה טרייה
עוף
בשר אדום או מעובד
מתוקים.
בנוסף, מומלץ לצרוך תוספי תזונה יומיים של ויטמין בי-12 וויטמין די ואומגה 3.

ב קורס תזונה טבעית – מכללת כרכור, נערוך הכרות מעמיקה עם יסודות המזון, סוגי המזונות השונים, בניית תפריט בריא ומאוזן, והתאמת תכנית תזונתית לגילאים שונים, ותקופות חיים שונות. התכנית משלבת ידע מערבי, מחקרים עדכניים יחד עם ידע מסורתי ולימוד הגישה הטבעית וההוליסטית.
במסגרת לימודי מדעי התזונה מתוודעים הסטודנטים למגוון שיטות אבחון רפואיות ולקשת רחבה של סגנונות והרגלי תזונה הרצויים למטופל, לרבות שיטות מסורתיות, שיטות שמקורן במזרח (עקרונות הרפואה הסינית) ושיטות מודרניות, ולומדים להתאים לכל מטופל את הרגלי התזונה המתאימים לו ולאורח חייו. מתכונים טובים, תחושת מסוגלות, תקתוק, ותזונה שהיא לא דיאטה, אלא בריאות ממכרת ואפילו מפנקת.
במהלך לימודי מדעי התזונה, הסטודנטים עוברים תהליכים בתמיכה של הקבוצה והמנחים יחדיו ומושם דגש רב על תהליך ההתפתחות האישי והמקצועי של הסטודנט והפיכתו למטפל במלוא מובן המילה. דגש זה בא לידי ביטוי בעבודה בקבוצות קטנות, עבודה דינאמית, לימודי יחסי מטפל-מטופל וליווי אישי של הסטודנט.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן